استرالیا پس از 30 سال کارخانه صفحه گرام را مجددا افتتاح می‌کند!

0
3509
استرالیا پس از 30 سال کارخانه صفحه گرام را مجددافتتاح می‌کند!

با دیجیتال شدن موسیقی و ارائه CD و پس از آن فرمت‌های متعدد موسیقی کمتر کسی فکر آن را می‌کرد که روزی دوباره از صفحه گرام به عنوان وسیله‌ای برای ضبط موسیقی استفاده شود. اما ظاهرا اتفاق‌های سال‌ها و ده‌های اخیر منجر شده که بار دیگر دوست‌داران ابزارهای کلاسیک به سراغ این صفحه جادویی بروند. طبق اطلاعات به دست آمده تنها در انگلستان ضبط موسیقی روی صفحه گرام به بیشترین سطح خود در 25 سال گذشته رسیده و شرکت‌های مختلف نیز دستگاه‌های گرام تازه‌ای را ارائه کرده‌اند.

امروز یک آمار جالب دیگر در این زمینه منتشر شد که در طی آن کشور استرالیا قصد دارد برای اولین بار پس از 30 سال یک کارخانه تولید صفحه‌های گرام را مجددا راه‌اندازی کند. Program Records قرار است صفحه‌‌های 12 اینچی را در هر دو وزن 140 و 180 گرمی تولید کند و دیسک‌های گرام 7 و 10 اینچی نیز در سال 2018 به برنامه تولید آن افزوده خواهند شد.

استرالیا پس از 30 سال کارخانه صفحه گرام را مجددافتتاح می‌کند!

به جز استقبال مردم از این شیوه اجرای موسیقی، بسیاری از هنرمندان نیز بار دیگر به صفحه‌های گرام روی آورده‌اند و حتی توسعه‌دهنده‌گان بازی‌های ویدئویی نیز ترک‌های موسیقی خود را اینک در برخی موارد روی گرام ارائه می‌کنند. اینکه ترند جدید صفحه‌های گرام یک رویکرد گذرا و موقتی ست یا اینکه در آینده شاهد رشد دوباره این صنعت خواهیم بود را تنها آینده تعیین می‌کند اما در این فاصله علاقه‌مندان به دنیای کلاسیک احتمالا لحظات بی‌نظیری را در یکی دو سال آینده تجربه می‌‌کنند.

منبع

ارسال یک پاسخ