استفاده از قطعه نامناسب برای iPhone 8 Plus در یک کارخانه اپل

0
2052
استفاده از قطعه نامناسب برای iPhone 8 Plus در یک کارخانه اپل

شرکت اپل برای ساخت آیفون‌های این شرکت در طی سالیان گذشته با چندین کارخانه بزرگ در چین و تایوان همکاری داشته است که در این میان بزرگ‌ترین کارخانه اپل بدون شک شرکت فاکس‌کان است. به جز فاکس‌کان چندین کارخانه اپل دیگر نیز وجود دارد که البته حجم کمتری از آیفون‌های اپل را تولید می‌کنند. یکی از این کارخانه‌ها، شرکت Wistron است که در شهر Kunshan چین واقع شده است این شرکت امروز طبق گزارشی که در یک وب‌سایت تایوانی منتشر شده، به دلیل استفاده از قطعات غیر مجاز در ساخت آیفون 8 پلاس، از سوی اپل از پروسه تولید کنار گذاشته شده است.

استفاده از قطعه نامناسب برای iPhone 8 Plus در یک کارخانه اپلاستفاده از قطعه نامناسب برای iPhone 8 Plus در یک کارخانه اپل

به گفته این گزارش، علت این رویداد استفاده از قطعات ضد آب یک تولیدکننده غیر مجاز است. پس از این اتفاق سهام این کارخانه اپل 5 درصد در ابتدای روز در بورس تایوان با کاهش روبرو شده اما در پایان روز این اختلاف جبران شده و قیمت هر سهم این کارخانه در پایان روز به 26.50 دلار جدید تایوان رسید ه تنها 0.45 دلار جدید تایوان از ابتدای روز کمتر بود. Wistron برای جلب دوباره اعتماد اپل اقدام به جریمه کردن مدیران رده میانی و بالای این شرکت که در این رویداد دست داشته‌اند کرده است.

تولید آیفون 8 پلاس در کارخانه Wistron تنها بخشی از تولید این گوشی موبایل است و بیش از 80 درصد از این گوشی‌ها در کارخانه فاکس‌کان تولید می‌شود. یک نکته جالب توجه در این میان این است که Wistron شریک تجاری اصلی اپل در کشور هند به حساب می‌آید.

منبع

ارسال یک پاسخ