اشتباه دختر با آیفون10 پدر به اخراج مهندس اپل انجامید!

0
2864
اشتباه دختر با آیفون10 پدر به اخراج وی انجامید!

بر پایه ویدئویی که امروز منتشر شد، شرکت اپل، مهندسی را که دخترش چند روز پیش یک ویدئوی هندز-آن از آیفون10 پدرش تهیه کرده بود را اخراج کرده است! با اینکه اسم کامل این مهندس افشاء نشده اما دختر وی Brooke Peterson نام دارد و ویدئوی آن در چند روز گذشته در شبکه‌های مختلف دست به دست شده است. اپل بلافاصله درخواست حذف ویدئو را از Peterson کرده و وی نیز این کار را به سرعت انجام داده است اما دیگر برای این کار دیر شده چرا که این ویدئو به لیست پر بازدیدهای یوتیوب افزوده شده و ده‌ها بار توسط افراد مختلف مجددا آپلود شده است.

 

 

در این ویدئو که در بالا مشاهده می‌کنید و قسمت‌های جالب آن از حوالی دقیقه 2:50 آغاز می‌شود بیش از آنکه مسئله درز دادن تصویر و ویدئوی یک آیفون10 (که تا چند روز یا چند هفته دیگر به بازار می‌آید) مطرح باشد مسئله، نمایش آیفون10 یک مهندس اپل است و در آن یک QR Code ویژه نشان داده می‌شود که حاوی اطلاعاتی محرمانه است و در جایی دیگر نیز کد نام‌های احتمالی محصولات آینده اپل به چشم می‌خورد. با ارسال این ویدئو توسط Brooke، هیچ راهی پیش پای اپل به جز اخراج پدر وی باقی نماند چرا که در غیر این صورت پیام نادرستی به دیگر افراد در مورد بی‌اهمیت بودن مسئله امنیت اطلاعات در شرکت اپل ارسال می‌شد. شاید این نتیجه‌گیری به نظرتان صحیح نمی‌رسد اما برای فهم آن تنها کافی ست جای مهندس اپل را با یک پلیس و جای آیفون X را با یک تفنگ جدید که به دست فرزند پلیس افتاده است عوض کنید.

 

 

پس از این ماجرا، Brooke دومین ویدئوی خود که در بالا می‌بینید را منتشر کرده و در آن ضمن شرح داستان و نحوه ضبط شدن ویدئو در یک کافه‌تریای اپل، اذعان داشته که در آن زمان وی هیچ مشترکی در حساب یوتیوب خود نداشته و این کار را صرفا برای سرگرمی انجام داده و به هیچ عنوان انتظار چنین رویدادی را نداشته است. Brooke همچنین به این نکته نیز اشاره کرده که پدرش تمامی مسئولیت این اقدام را پذیرفته ست.

منبع

ارسال یک پاسخ