باتری قابل تعویض موتور برقی دستپخت جدید هوندا و پاناسونیک

0
2354
باتری قابل تعویض موتور برقی دستپخت جدید هوندا و پاناسونیک

خودروهای الکتریکی این روزها با بحران انرژی و به خصوص آلودگی هوا در کانون توجه قرار گرفته و تقریبا تمامی سازندگان بزرگ خودرو در جهان در پی ساخت و توسعه اینگونه اتوموبیل‌‌ها هستند. به عنوان نمونه طبق خبرهای رسیده تویوتا همه ماشین‌های خود را تا سال 2025 برقی می‌کند و همه ماشین‌های مازراتی از 2019 به بعد با موتور الکتریکی می‌آیند. بدین‌ترتیب نگفته پیداست که چه پتانسیل بزرگی در این بازار در طی سالیان آینده نهفته خواهد بود. بر همین پایه دو شرکت ژاپنی هوندا و پاناسونیک امروز از همکاری جدید برای تولید باتری قابل تعویض پرده برداشتند که نه برای اتوموبیل‌ها برقی بلکه برای موتورسیکلت‌های الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ایده باتری قابل تعویض به گفته دو شرکت در حال حاضر در فاز تجربه تحقیقاتی قرار داشته و در ابتدا در کشور اندونزی اجرا می‌شود.

باتری قابل تعویض موتور برقی دستپخت جدید هوندا و پاناسونیک

انتخاب اندونزی برای اجرای این پروژه چندان نیز اتفاقی نبوده چرا که این کشور نه‌تنها سومین بازار بزرگ موتورسیکلت دنیاست بلکه هوای این کشور نیز تقریبا به همین علت به شدت آلوده بوده و اجرای چنین پروژه‌هائی احتمالا به شدت مورد حمایت کشور میزبان نیز قرار می‌گیرد. باتری قابل تعویض مورد نظر این دو شرکت کاملا به راحتی از جای خود حارج شده و درون محفظه‌های شارژی قرار می‌گیرد که در چندین مکان مشخص در سرتاسر شهر قرار گرفته و کاربرانی که شارژ موتورسیکلت یا اسکوتر برقی آنها به پایان رسیده می‌توانند به سادگی با مراجعه به این ایستگاه‌ها، باتری‌های تازه‌ای را دریافت کنند. ایستگاه‌های شارژ این باتری چیزی مشابه تصویر بالا است که البته هنوز از حد یک کانسپت یا ایده اولیه فراتر نرفته است.

اولین شهرهای مورد نظر برای اجرای این پروژه، Bandung  در منطقه غرب جاوای اندونزی و Denpasar در Kuta در Bali است. هوندا و پاناسونیک برای اجرای این توافق، شرکت جداگانه‌ای را به نام HPP Energy در اندونزی تأسیس می‌کنند.

منبع

ارسال یک پاسخ