باتری iPhone 8 و 8 پلاس ضعیف‌تر از 7 و 7 پلاس است!

0
4799
باتری iPhone 8 و 8 پلاس ضعیف‌تر از 7 و 7 پلاس است!

ظرفیت باتری گوشی‌های اپل همیشه در زمان معرفی این مدل‌ها به صورت یک راز باقی می‌ماند چرا که اپل تقریبا هیچگاه ظرفیت باتری iPhone را اعلام نمی‌کند. این قضیه طبیعتا در مورد دو مدل آیفون 8 و آیفون 8 پلاس نیز تکرار شده و ظرفیت باتری iPhone 8 و 8 پلاس به دلیل حضور نداشتن این دو گوشی در بازار تا به امروز مشخص نبود. خبر جدیدی که امروز در مورد این موضوع منتشر شده است این وضعیت را تغییر داد. اطلاعات تازه در این مورد به نقل از سایت رگولاتوری چین TENAA منتشر شده که در آن به ظرفیت باتری این دو گوشی به صورت دقیق اشاره شده است.

طبق این بررسی ظرفیت باتری هر دو گوشی نسبت به مدل‌های سال پیش 8 درصد کاهش پیدا کرده است و این در حالی ست که نه‌تنها هیچ‌یک از این دو مدل باریک‌تر نشده‌اند بلکه 0.2 میلیمتر ضخیم‌تر بوده و به ترتیب 10 و 20 گرم نیز نسبت به مدل‌های مشابه خود در سال قبل سنگین‌تر نیز شده‌اند.

ظرفیت باتری آیفون 8 طبق این خبر 1,821mAh است و این در حالی ست که مدل iPhone 7 سال قبل از یک باتری با ظرفیت 1,960mAh بهره می‌برد. این وضعیت در مورد آیفون 8 پلاس و باتری 2,675mAh آن نیز تکرار شده که نسبت به باتری 2,900mAh حاضر در آیفون 7 پلاس کاهش چشمگیری را تجربه کرده است.

باتری iPhone 8 و 8 پلاس ضعیف‌تر از 7 و 7 پلاس است!

اگر با توجه به این اعداد از همین حالا قصد نتیجه‌گیری در مورد دوام کمتر باتری این دو گوشی را دارید بهتر است ادامه این مطلب را ملاحظه‌ کنید. یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در کیفیت باتری یک گوشی موبایل به چیپ‌ست دستگاه و لیتوگرافی ساخت آن تعلق دارد جایی‌که هر دو مدل آیفون 7 و 7 پلاس از چیپ A10 با فناوری ساخت 16 نانومتری بهره می‌گیرند اما در آیفون 8 و 8 پلاس فناوری ساخت در پروسسور A11 Bionic ظاهرا به 10 نانومتر بهبود یافته و بدین‌ترتیب طبیعتا با مصرف بسیار کمتر انرژی روبرو می‌شویم. البته نتیجه‌گیری نهایی در مورد کیفیت این باتری iPhone 8 و 8 پلاس را باید به زمان حضور این دو مدل در بازار موکول کنیم.

منبع

ارسال یک پاسخ