بازوبندی برای پیش‌بینی حمله صرع شبانه!

0
1983
بازوبندی برای پیش‌بینی حمله صرع شبانه!

اگر تا به حال با بیماری صرع برخورد داشته باشید از مشکلاتی که اینگونه بیماران در هنگام گرفتار شدن در حمله صرع با آن دست به گریبان هستید با خبر هستید. یک حمله صرع ممکن است در شرایط مختلف از جمله در هنگام خواب رخ دهد که اینگونه حملات از جمله مشکل‌آفرین‌ترین انواع حملات هستند به‌طوریکه برخی از محققان امکان مرگ ناشی از اینگونه حملات را یک در هر پنج حمله می‌دانند. در همین رابطه دانشمندان دانشگاه Tue از راه‌حل جدیدی خبر داده‌اند که با شناسائی به موقع و پیش از موقع اینگونه حملات جلوی صدمات و مشکلات ناشی از آنها را خواهد گرفت.

دانشمندان دانشگاه Tue، بازوبند هوشمندی را طراحی کرده‌اند که نشانه‌های رخ‌داد یک حمله صرع را شناسائی کرده و به موقع به پرسنل یا افراد مرتبط با بیمار اطلاع می‌دهد. در این بازوبند از ترکیبی از یک سنسور سنجش صربان قلب و یک حسگر حرکتی استفاده شده که ضربان قلب غیر عادی و ویژگی‌های تحریک‌کننده منجر به یک تشنج را به صورت دائم کنترل می کند. در تست انجام شده در این رابطه، بازوبند جدید توانست تا 85 درصد حملات جدی صرع و تا 96 درصد شدید‌ترین انواع این حملات را به سادگی پیش‌بینی‌ کند. آمار این بازوبند البته هنوز در سطح بسیار بالا قرار ندارد اما نسبت به حسگرهای عادی در این رابطه که تنها 21 درصد از حملات شدید را تشخیص می‌دهد، بسیار بهتر عمل می‌کند و علاوه بر این راحتی بیشتری در استفاده داشته و بیمار به راحتی می‌تواند هنگام استفاده از آن به خواب برود.

این بازوبند که از آن با عنوان Nightwatch یاد می‌شود در حال حاضر دو سیگنال کاملا مستقل ارسال می‌کند که هریک برای نشانه‌های متفاوتی از بیماری است و هنوز شرایطی برای ترکیب این سیگنال‌ها با یکدیگر و به دست آوردن اطلاعات دقیق‌تر ایجاد نشده است. نمونه نهائی این محصول از طریق کمپانی تازه‌تأسیسی به نام LivAssured به فروش می‌رسد.

منبع

ارسال یک پاسخ