تأخیر در ارائه Android 11 به دلیل اعتراضات سراسری آمریکا

0
1596
تأخیر در ارائه Android 11 به دلیل اعتراضات سراسری آمریکا

در حالی‌که بسیاری از کاربران وفادار به پلتفرم موبایلی شرکت گوگل به انتظار سوم ژوئن (14 خرداد) برای رونمایی از اولین نسخه بتای Android 11 نشسته‌اند، رویداد معرفی این سیستم‌عامل بار دیگر به تأخیر افتاده است. این نخستین برای نیست که گوگل زمان رونمایی از این سیستم‌عامل را به عقب انداخته جرا که پیش از این قرار بود در کنفرانس توسعه‌دهنده‌گان گوگلی موسوم به Google I/O در ماه مِی با اندروید 11 آشنا شویم اما به دلیل پاندمی کروناویروس این کنفرانس نیز تعلیق شده و به سوم ژوئن منتقل شده بود حالا این تاریخ نیز معتبر نبوده و باید به انتظار اعلام تاریخ دیگری برای این شرکت باشیم.

خبر جدید در این رابطه روی اکانت توییتری Android Developers منتشر شده که در آن با اشاره به این‌که، این روزها، زمانی مناسبی برای جشن نیست از به تعویق افتادن رویداد رونمایی از Android 11 سخن به میان آمده است. کنایه این توییت در رابطه با مناسب نبودن اوضاع این روزها به ماجرا اعتراضات سراسری در ایالات متحده در اعتراض به کشته شدن جرج فلوید از سوی پلیس آمریکا در مینیاپلیس است؛ امری‌که در صدر اخبار قرار گرفته و توجه جهانیان را به خود معطوف ساخته است.

تأخیر در ارائه Android 11 به دلیل اعتراضات سراسری آمریکا

پس از رونمایی از اولین نسخه بتای Android 11 (هر زمان که بالاخره منتشر شود) کاربران گوشی‌های پیکسل و احتمالا برخی مدل‌های پیشرفته دیگر، امکان نصب و استفاده از امکانات (البته همچنان نهایی نشده) این پلتفرم را خواهند داشت. این نسخه البته احتمالا با باگ‌های فراوانی همراه است و تا رسیدن آن به نسخه نهایی که در سه‌ماهه سوم امسال رخ می‌دهد دو ورژن بتای دیگر را تجربه می‌کند.

تأخیر در ارائه Android 11 به دلیل اعتراضات سراسری آمریکا

از جمله موارد تازه احتمالی حاضر در این سیستم‌عامل می‌توان به Nearby Sharing (پاسخ گوگل به AirDrop اپل در اشتراک‌گذاری آسان فایل در دو گوشی اندرویدی مجاور) و‌ برداشته شدن محدودیت 4 گیگابایتی برای فایل‌های ویدئویی (و احتمال ارتقاء آن به 32 گیگابایت) اشاره کرد. گوگل سال گذشته در 23 آگوست (1 شهریور 1398) از اندروید 10 رونمایی کرد و احتمالا امسال نیز همان حوالی باید منتظر نسخه نهایی اندروید 11 باشیم.

منبع

ارسال یک پاسخ