مدیاتک برای تأمین چیپ‌ست هواوی از آمریکا اجازه خواست!

0
1524
مدیاتک برای تأمین چیپ‌ست هواوی از آمریکا اجازه خواست!

پس از مشکلات متعددی که از ما مِی سال 2019 برای شرکت هواوی ایجاد شد این برند نه‌تنها دسترسی به سرویس‌های گوگل را از دست داد بلکه پس از چندی امکان ساخت پردازنده‌ها طراحی شده در واحد HiSilicon این برند در شرکت تایوانی TSMC نیز با خطر جدی روبرو شده و در ماه می گذشته این اجازه تنها برای 120 روز صادر شد به بیان دیگر امکان ساخت چیپ‌ست هواوی در شرکت TSMC به‌زودی به پایان می‌رسد و نه‌تنها دیگر این شرکت تایوانی امکان ساخت پردازنده را برای هواوی ندارد بلکه تنها شرکت دیگری که قادر به ساخت چیپ‌ست پیشرفته موبایلی در سطح TSMC است یعنی سامسونگ نیز به دلیل استفاده از فناوری‌های آمریکایی، این اجازه را نخواهد داشت. حالا با نزدیک شدن به موعد 120 روزه آمریکا، یک شرکت تایوانی دیگر گره‌گشای مشکل هواوی باشد؛ به گزارش رویترز شرکت مدیاتک برای تأمین چیپ‌ست هواوی از آمریکا اجازه خواسته است.

مدیاتک برای تأمین چیپ‌ست هواوی از آمریکا اجازه خواست!

هواوی در طی ماه‌های اخیر به دنبال راه‌حل‌های برای تأمین چیپ‌ست‌های پرچمداران خود است و در این میان نام‌هایی مثل کوالکام و مدیاتک مطرح شده است. شرکت مدیاتک در چند ماه گذشته با پروسسورهای پیشرفته 5G خود در سری دایمنسیتی خبرساز شده که از آن جمله می‌توان به Dimensity 1000 و Dimensity 820 اشاره نمود. وظیفه ساخت چیپ‌ست هواوی در رده میانی رو به پایین نیز به شرکت چینی SMIC‌ واگذار شده که در حال حاضر پروسسور 14 نانومتری Kirin 710‌ را بر عهده دارد.

با این‌که هنوز پاسخ دولت آمریکا به این درخواست شرکت مدیاتک مشخص نیست و امید چندان بالایی نیز به تأیید آن نمی‌رود اما در صورت موفقیت‌آمیز بودن این تلاش مدیاتک، مطمئنا بار بزرگی از دوش هواوی در این شرایط دشوار برداشته خواهد شد. هواوی در این میان احتمالا تجرب مشابه‌ای را نیز با پروسسورهای پیشرفته کوالکام نیز تجربه خواهد کرد.

منبع

ارسال یک پاسخ