حافظه رم در آیفون 6S و 6S Plus و iPad Pro تایید شد

0
2362
تایید سایز رم در آیفون های 6s و 6s plus و ipad pro

یکی از مسائل و ابهاماتی که همواره پس از معرفی نسل‌های جدید iDeviceهای در روزهای نخستین ارائه این دستگاه‌ها رخ می‌دهد حافظه جانبی یا RAM این دستگاه است که تقریبا هیچگاه به صورت رسمی از سوی اپل اعلام نمی‌شود. این موضوع در مورد آیفون‌های 6S و 6S Plus همراه با iPad Pro نیز مصداق داشته و در این مورد نیز تا به امروز ابهاماتی وجود داشت

خبر جدید در این رابطه از طریق Xcode در دسترس قرار گرفته است. Xcode یک محیط توسعه نرم‌افزاری (IDE) است که برای ساخت و توسعه اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها در سیستم‌عامل‌های iOS و OS X مورد استفاده قرار می‌گیرد و با استفاده از آن می‌توان به تحقیق از سایز رم در تمامی دیوایس‌های اپل از جمله دو آیفون جدید 6S و 6S Plus همراه با iPad Pro سخن گفت. تا پیش از این شایعاتی در مورد امکان به کارگیری 2 گیگابایت RAM در این دو مدل به گوش می‌رسد و اینک توسط Xcode این موضوع تایید شده است.

حافظه رم - تایید سایز رم در آیفون های 6s و 6s plus و ipad pro

در تصاویر منتشر شده به نقل از این محیط نرم‌افزاری حافظه رم این دو گوشی 2 گیگابایت است که بدین‌ترتیب تغییر بسیار بزرگی را نسبت به iPhone 6 و iPhone 6 Plus با 1 گیگابایت حافظه رم را رقم می‌زند. ارتقا حافظه رم در عمل به اجرای روان‌تر برنامه‌ها و مولتی‌تسکینگ بهتر گوشی کمک فراوانی می‌کند. با اینکه 2 گیگابایت رم برای آیفون‌های جدید در مقایسه با اسمارت‌فون‌های پرچمدار اندرویدی که این روزها از 4 گیگابایت حافظه جانبی بهره می‌برند کم به نظر می‌رسد اما به دلیل تفاوت‌های iOS با اندروید در عمل نه‌تنها نیازی به رم‌های بالاتر نیست بلکه حتی iPhone 4S با 512 مگابایت حافظه رم نیز می‌توان اکثر امکانات iOS 9.0 را به آسانی اجرا کند.

حجم حافظه رم در iPad Pro نیز توسط Xcode تایید شده و این بار می‌توان با اطمینان از 4 گیگابایت رم در این تبلت 12.9 اینچی سخن گفت.

منبع

ارسال یک پاسخ