با گوشی‌های لومیا خداحافظی کنید سرفیس‌فون تا دسامبر

0
2827
خداحافظی با گوشی‌های لومیا مایکروسافت

اگر نگاهی به سایت‌های حراجی خارج از کشور و فروشگاه‌های معتبر عرضه کننده موبایل‌های هوشمند بیندازید حتما متوجه خواهید شد که در چند هفته اخیر به طرز عجیبی گوشی‌های لومیا مایکروسافت با افت قیمت مشهود و پیشنهادهای تخفیفی خیره‌کننده‌ای روبرو شده‌اند. این رویه همانطور که تا حدودی قابل حدس بود ظاهرا تصادفی نبوده و مایکروسافت به قصد خالی کردن انبارها برای تولید یک محصول جدید، در حال فروختن هر چه بیشتر لومیاهای باقی مانده است.

منبع این خبر ظاهرا فرد ناشناسی از درون خود مجموعه مایکروسافت است که به تولید گوشی سرفیس و تصمیم مایکروسافت برای فروختن هرچه بیشتر مدل‌های لومیا باقی مانده اشاره می‌کند. البته با توجه به اینکه تولید گوشی‌های لومیا ظاهرا تا ماه دسامبر جاری ادامه پیدا می‌کند و برخی منابع از تولید اولین مدل‌های سرفیس در ماه اکتبر سخن می‌گویند به احتمال قوی بازار از گوشی‌های لومیای مایکروسافت خالی نشده و هنوز مدل‌هایی برای تهیه وجود خواهند داشت.

خداحافظی با گوشی‌های لومیا مایکروسافت

برخی تحلیلگران زمان حضور اولین گوشی‌های سری سرفیس را ماه اکتبر یعنی تا حداکثر یکی دو ماه دیگر می‌دانند اما برخی دیگر حضور این گوشی‌ها را در سال جاری محتمل ندانشته و اولین گوشی‌های این خانواده را به سال آینده حواله می‌کنند. در هر صورت نگفته پیداست که معمولا در این موارد راهی برای تشخیص واقعیت وجود نداشته و تنها زمان می‌تواند در مورد صحت و سقم این ادعاها تصمیم‌گیری کند. از سوی دیگر اوضاع فعلی مایکروسافت در بخش گوشی‌های موبایل این شرکت به اندازه‌ای بحرانی و غیر قابل حل به نظر می‌رسد که تصمیمی جز حذف لومیاهای فعلی و تولید یک خانواده کاملا متفاوت و البته قابل رقابت با حریف‌های سرسخت کلاس اندروید و iOS کاملا اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد هرچند بسیاری از کارشناسان این تصمیم را نیز برای زنده کردن این رده کافی نداشته و فعالیت گسترده مایکروسافت و همکاری آن با دیگر تولید‌کننده‌گان و توسعه‌دهنده‌گان سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را برای تجدید حیات این کلاس ضروری می‌دانند.

منبع

ارسال یک پاسخ