خبر خوب برای هواوی: آمریکا اجازه فروش چیپ را صادر کرد!

0
1463
خبر خوب برای هواوی: آمریکا اجازه فروش چیپ را صادر کرد!

در حالی‌که هواوی سخت‌ترین دوران تحریم خود را در طی یکی دو ماه گذشته پشت سر می‌گذارد شرکت‌های مختلف در پی پیدا کردن راه‌هایی برای معامله با این شرکت و دسترسی به بازار میلیون دلاری مشتریان این برند هستند. چندی پیش خبرهایی مبنی بر تلاش کوالکام برای راضی کردن آمریکا برای فروش پردازنده به هواوی منتشر شد و در پی آن مدیاتک برای تأمین چیپ‌ست هواوی از آمریکا اجازه خواست. حالا اما خبرهای خوبی برای هواوی به گوش می‌رسد که شاید مشکل فروش چیپ به این برند را حداقل به‌صورت کوتاه مدت برطرف نماید. مطابق خبری که فایننشال تایمز منتشر کرده، مقام‌های آمریکا در حال آغاز پروسه اجازه دادن به برخی کمپانی‌ها برای تأمین قطعات مورد نیاز هواوی هستند که می‌توان آن را به فروش چیپ به هواوی تعبیر کرد.

خبر خوب برای هواوی: آمریکا اجازه فروش چیپ را صادر کرد!

به گفته این منبع هبری وزارت بازرگانی آمریکا در جدیدترین صحبت با شرکت‌ها این‌گونه عنوان کرده است که با وجود آن‌که صدور مجوز برای تأمین نیاز هواوی همچنان با مخالفت همراه است اما این مخالفت در صورتی‌که این شرکت ثابت کنند که محصول ارائه شده به هواوی از 5G پشتیبابی نمی‌کند، قابل نادیده گرفته شدن است.

این حرکت در صورت تأیید نهایی دستاورد بزرگی برای شرکت هواوی‌ست که در یکی دو سال گذشته شرایط بسیار سختی را تجربه کرده و در سخت‌ترین مورد دسترسی این شرکت به تولیدات کارخانه TSMC برای ساخت پردازنده‌های اختصاصی Kirin این کمپانی نیز قطع شده است.

این موضوع که می‌تواند به‌عنوان راهی برای فروش چیپ به هواوی نیز تعبیز شود چند روز پس از آن منتشر شده که چندی پیش خبرهایی در مورد همکاری Samsung Display برای تأمین پنل‌های OLED مورد نیاز هواوی نیز در دسترس قرار گرفت و بدین‌ترتیب با در کنار هم قرار دادن این خبرها شاید بتوان نسبت به آسان‌تر شدن شرایط هواوی در طی ماه‌های آینده ابراز امیدواری کرد.

ذکر این نکته با اهمیت به‌نظر می‌رسد که هنوز هیچ خبر رسمی و تأیید شده‌ای از سوی وزارت بازرگانی آمریکا در این زمینه منتشر نشده و تا آن هنگام نمی‌توان با اطمینان از حتمی شدن این روند سخن گفت.

منبع

ارسال یک پاسخ