چگونه با گوگل کروم موبایل یک وب‌سایت را آفلاین بخوانیم

0
4246
چگونه با گوگل کروم موبایل یک وب‌سایت را آفلاین بخوانیم

شما نیز مطمئنا تا به حال در شرایطی قرار گرفته‌اید که هیچ اینترنتی اعم از موبایلی یا وای‌فای در دسترس نبوده و در همان حال تمایل دارید مقاله بلندی که همان روز در یک وب‌سایت دیده‌اید را سر حوصله مطالعه کنید یا اینکه اطلاعات یک وب‌سایت خبری را زیر و رو کنید. گوگل کروم برای این مسئله راه‌حل جالبی ارائه کرده که سال‌ها پیش و در دوران سرعت پایین‌ اینترنت و Dial-upهای مشهور برای مرورگرهای دسک‌تاپی نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت.

در نسخه جدید گوگل کروم برای اندروید امکان ذخیره یک وب‌سایت و سپس مطالعه آن بدون نیاز به اینترنت فراهم آمده است و شیوه کار با آن نیز بسیار آسان است.

نخست کروم خود را به آخرین ورزن ارتقا دهید. حالا وب‌سایت مد نظر خود را که قصد ذخیره کردن آن برای خواندن در زمان بدون اینترنتی را دارید باز کنید.

حالا روی لینک tap کنید و دست خود را نگه‌ دارید حالا گزینه Download را از منوی pop-up که باز می‌شود انتخاب کنید و یا اینکه منوی سه نقطه کناره سمت راست بالای صفحه‌نمایش را لمس کرده و گزینه Download را انتخاب کنید. در این هنگام پس از چند لحظه صفحه کاملا دانلود شده و با باز کردن یک Tab جدید لینک آن در زیر سایت‌های بیشتر بازدید شده دیده می‌شود.

اگر برای دیدن صفحه بازهم مشکل داشتید و دایناسور ناراحت‌کننده کروم را مشاهده کردید در این حالت گزینه آبی‌رنگی در پایین صفحه می‌بینید که امکان دانلود کردن این وب‌سایت را در زمان دسترسی به اینترنت به شما می‌دهد در صورت لمس این آیکون با عنوان Download Page later، صفحه مورد نظر در اولیت زمان اتصال به اینرتنت دانلود می‌شود.

منبع

ارسال یک پاسخ