دادگاه برای دروغ سامسونگ در مورد گوشی ضد آب گلکسی S10

0
1972
دادگاه برای دروغ سامسونگ در مورد گوشی ضد آب گلکسی S10

کمیسیون مصرف‌کننده و رقابت استرالیا یا The Australian Competition and Consumer Commission که از آن به صورت خلاصه با عنوان ACCC یاد می شود به تازگی در یک دعوای حقوقی، واحد استرالیایی شرکت سامسونگ به دلیل أنچه گمراه کردن کاربران در مورد توانایی‌های گوشی ضد آب عنوان شده به دادگاه کشانده است. گوشی ضد آب مذکور در این دعوای حقوقی، سری گلکسی S10 سامسونگ است که به گفته ACCC در بیش از 300 تبلیغی که سامسونگ برای معرفی آن ارائه کرده از آن در آب شور و محیط‌های نامناسب برای درجه IP دستگاه استفاده شده است. استاندارد مقاومت این گوشی ضد آب 68 است که به معنای دوام آوردن این گوشی در “آب زلال” با عمق یک و نیم متر برای 30 دقیقه است. توجه به بخش آب زلال در این رابطه بسیار اهمیت دارد چرا که در آب‌های غیر زلال مثل آب دریا این مسئله به کل متفاوت خواهد بود.

دادگاه برای دروغ سامسونگ در مورد گوشی ضد آب گلکسی S10

طبق ادعای این کمیسیون این محصولات نه‌تنها کاربران را گمراه می‌کنند بلکه این باور را در بین خریداران این گوشی‌ها ایجاد کرده‌اند که اسمارت‌فون‌شان بدون مشکل در آبی‌های شور دریا (که استرالیا را احاطه کرده‌اند) به کار خود ادامه می‌دهد. جالب‌ اینکه، سامسونگ کمپین تبلیغاتی حود برای سری S10 را ساخته شده برای استرالیا یا Built fot Australia نامیده است.

ACCC همچنین معتقد است که سامسونگ هیچ تست و آزمایشی را برای مشخص کردن تأثیر آب‌های غیر زلال روی عملکرد و چرخه زندگی گوشی‌ها خود انجام نداده و به گفته Rod Sims، ریاست این کمیسیون تنها به این دلیل که مقاومت در برابر آب، فاکتور مهمی در انتخاب کاربران استرالیایی به حساب می‌آید، سامسونگ تمرکز تبلیغاتی خود را روی مسئله مقاومت در برابر نفوذ آب بدون ایجاد آگاهی در مورد نوع این مقاومت قرار داده است.

استاندارد مقاومت یا Ingress Protection که به صورت اختصار به عنوان درجه IP یاد می‌شود یک عدد دو رقمی‌ست که عدد اول درجه محافظت در برابر گرد و خاک و دومی درجه حفاظت در برابر آب را نشان می‌دهد، آبی که البته صاف و بدون آلودگی و مواد اضافه بوده و آب دریا و استخر شامل آن نمی‌شود.

منبع

ارسال یک پاسخ