درآمد LG رکورد زد – موبایل هنوز در سرازیری سقوط

0
2140
درآمد LG رکورد زد - موبایل هنوز در سرازیری سقوط

گزارش مالی شرکت LG متعلق به سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی امروز منتشر شد و در آن طبق انتظار درآمد LG با افزایش فوق‌العاده‌ای روبرو شده که بیشترین سود عملیاتی این برند را به ثبت رسانده و در بین شش‌ماهه‌های مالی این شرکت این اولین بار است که در آمد به رقم 30 تریلیون وان بالغ می‌شود. با وجود بالا بودن درآمد LG بخش موبایل این شرکت هنوز با مشکل روبرو شده و حالا از آخرین دفعاتی که این بخش سودی را حتی اندک، نصبب ال‌جی کرده است مدت‌ها می‌گذرد. این شرکت در سال جاری با معرفی V30s ThinQ و سپس G7 ThinQ برای تغییر این شرایط تلاش کرد اما حالا با انتشار گزارش مالی ال‌جی از Q2 2018 مشخص شده که این تلاش‌ها نیز چندان سودمند نبوده و واحد موبایل این شرکت هنوز اوضاع مناسبی ندارد.

درآمد LG رکورد زد - موبایل هنوز در سرازیری سقوط

ال‌جی اوضاع بد بخش موبایل این شرکت را به «رشد آرام بازار اسمارت‌فون جهانی» نسبت می‌دهد که البته چندان نیز غیر منطقی به نظر نمی‌رسد و در حالی‌که فروش گلکسی S9 و S9 پلاس کمتر از همیشه است و طبق برخی گزارش‌ها فروش آیفون 10 ، 8 و 8 پلاس روی هم کمتر از 6 و 6 پلاس ارزیابی می‌شود، می‌توان انتظار داشت که شرکتی همچون ال‌جی که از مدت‌ها پیش با مشکلا فروش و سودآوری در بخش موبایل‌ها خود روبروست در اوضاع فعلی با شرایط بحرانی‌تری روبرو شود. در گزارش درآمد LG از سه‌ماهه دوم سال 2018، بخش موبایل به درآمد 2.07 تریلیون وان (1.92 میلیارد دلار) دست پیدا کرده که این رقم نه‌تنها سودی را برای LG به همراه نداشته بلکه با کنار گذاشتن هزینه‌های اجرائی، ضرری معادل 185 میلیارد وان (نزدیک به 172 میلیون دلار) را به LG تحمیل می‌کند. کاهش فروش گوشی‌های رده پائین و میانی در آمریکای لاتین و هزینه‌های فزاینده سرمایه‌گذاری برای گوشی‌های پرچمدار جدید از دیگر دلائل این افت به حساب می‌آید. نکته منفی اصلی اینکه دورنمای فصل بعدی نیز به دلیل حضور پرچمداران جدید در بازار (همچون آیفون‌های جدید و گلکسی Note9) برای ال‌جی چندان روشن نیست.

بخش لوازم خانگی و راه‌حل‌های مرتبط با تهویه مطبوع همچنان بهترین آمار را در گزارش درآمد LG داشته و در این فصل درآمد آن به 5.26 تریلیون وان (4.88 میلیارد دلاری) رسیده است و بعد از آن نیز بخش سرگرمی‌های خانگی (بخش تلویزیون‌ها و سیستم‌های مولتی‌مدیائی) این برند با درآمد 3.82 تریلیون وانی (3.54 میلیارد دلاری) جای دارد.

منبع

ارسال یک پاسخ