راه‌حل‌های ابتکاری برای حذف ناچ توسط Essential و Xiaomi

0
1481
راه‌حل‌های ابتکاری برای حذف ناچ توسط Essential و Xiaomi

چند روز پیش خبرهائی مبنی بر فناوری جدید مورد استفاده در نسل بعدی گوشی‌های Essential منتشر شد که در آن از تکنیک تازه‌ای برای حذف ناچ در بالای صفحه‌نمایش استفاده شده است این تکنیک همچنین شکل ظاهری کشوئی برخی گوشی‌ها مثل Mi Mix 3 و honor Magic 2 را دستخوش تغییر می‌کند و نیاز به این مکانیزم کشوئی برای جای‌گذاری دوربین سلفی را از میان می‌برد. در این تکنیک جدید که احتمالا در نسل بعدی گوشی Essential به کار گرفته خواهد شد از یک صفحه نیمه‌شفاف استفاده خواهد شد که در زمان نیاز به دوربین، تغییر حالت داده و دوربین را به نمایش می‌گذارد. امروز اما درخواست پتنت جدیدی از شرکت شیائومی توسط سازمان مالکیت معنوی (WIPO) منتشر شده که راه‌حل دیگری را برای حذف ناچ و ساختار کشوئی به صورت همزمان پیشنهاد می‌کند.

راه‌حل‌های ابتکاری برای حذف ناچ توسط Essential و Xiaomi

طبق این درخواست پتنت که در ژانویه 2018 به ثبت رسیده و سایت Lets Go Digital نیز جزئیات آن را به نمایش گذاشته است شیائومی از کناره‌های خمیده صفحه‌نمایش نه فقط در دو سمت چپ و راست بلکه در بالا و پائین نیز استفاده کرده که در هر چهار طرف به سمت بخش پشتی ادامه پیدا‌ کرده‌اند. با ادامه پیدا کردن و خمیده شدن صفحه‌نمایش در بالا و پائین دیگر طبیعتا از ناچ یا شکاف نیز در صفحه‌نمایش خبری نخواهد بود و در عوض از یک دوربین سلفی جای گرفته درون صفحه‌نمایش (in-display selfie) برای گرفتن عکس استفاده می‌شود و سنسور اثر انگشت و دیگر حسگرهای مورد نیاز صفحه‌نمایش (نور و Proximity) نیز به زیر شیشه صفحه‌نمایش منتقل می‌شوند.

در طرح شیائومی به جز حذف ناچ نکته دیگری نیز به چشم می‌خورد جائی‌که به جز پورت USB-C در پائین، هیچ دکمه و شکاف دیگری روی بدنه وجود ندارد و این موضوع، این گوشی احتمالی شیائومی را به دو اسمارت‌فون بدون دکمه و پورت Meizu Zero و Vivo APEX 2019 شبیه می‌سازد. طبق معمول نمی‌توان انتظار چندانی برای به حقیقت پیوستن یک پتنت در دنیای واقعی داشت و در این مورد نیز تفاوت چندانی وجود نداشته و ممکن است طرح فوق با وجود جذابیت، به حقیقت نزدیک نشود.

منبع

ارسال یک پاسخ