ال جی جی 4 ( LG G4 ) در بازارهای داخلی عرضه شد

0
1736
ورود به بازار LG G4

پس از مراسم hands-on گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی، این مدل طبق برنامه زمان‌بندی در بازارهای داخلی در دسترس قرار گرفت. مراسم رونمایی از این گوشی صبح امروز در محل بازار چارسوی تهران صورت پذیرفته و در طی آن ضمن معرفی امکانات این گوشی، خبرنگاران و کاربران از نزدیک با LG G4 آشنا شدند. LG G4 در بازار داخلی ایران در سه رنگ مشکی، زرشکی و قهوه‌ای در نسخه چرمی و خاکستری، سفید، نقره‌ای و طلایی در نمونه‌های پلاستیکی در دسترس قرار می‌گیرد

در ابتدای مراسم رونمایی از LG G4 مدیر محصول دفتر ال‌جی الکترونیکس، Kang-Man Lee به ایراد سخنانی در مورد پرچم‌دار جدید این برند پرداخت. وی از G4 به‌عنوان محصولی خاص و نمونه یادکرده و دو برتری متمایز G4 را عملکرد دوربین فوق‌العاده و استفاده از چرم طبیعی در کاور بخش پشتی برشمرد.

پس‌ازاین بخش، سعید طلایی مدیر بخش GTM موبایل LG در ایران به معرفی کامل اسمارت‌فون LG G4‌ پرداخت. طلایی گفته‌های خود در مورد G4 را در سه محور اصلی دوربین، طراحی و صفحه‌نمایش دسته‌بندی کرد و در هر قسمت توضیحاتی را ارائه نمود.

دوربین G4 تنها در 0.6 ثانیه با دو بار فشردن پیاپی دکمه ولوم در بخش پشتی گوشی تصویربرداری می‌کند که این یکی از سریع‌ترین زمان‌ها در این کلاس به‌حساب می‌آید.

lg-g4-launch-ceremony-03

یک نکته کلیدی در بخش دوربین G4 به بزرگ‌تر شدن دهانه دیافراگم دوربین از F2.4 به F1.8 تعلق دارد که 80 درصد روشنایی بیشتری را به درون سنسور هدایت می‌کند. سایز سنسور دوربین نیز از 1/3.06 اینچ به 1/2.6 اینچ افزایش پیدا کرده که در این زمینه نیز 40 درصد ارتقا دیده می‌شود. بنابراین با ترکیب دو المان مهم بزرگ‌تر شدن دهانه دیافراگم و افزایش سایز سنسور نتیجه بسیار درخشان‌تری نسبت به گذشته در این دوربین ثبت می‌شود. شاتر این دوربین حداقل با سرعت 1/6000 ثانیه پلک می‌زند اما می‌توان آن را تا 30 ثانیه نیز باز نگه داشت که حاصل آن ایجاد تصاویری خاص همچون نور پیوسته ماشین‌ها در یک بزرگراه یا چرخش ستارگان در آسمان است.

lg-g4-launch-ceremony-01

لرزه‌گیر اپتکیال این دوربین که از آن با عنوان OIS 2.0 یاد می‌شود یکی دیگر از نکات مهم در مورد دوربین G4 است. این لرزه‌گیر دست نه‌تنها محدوده پایدارسازی تصویر را از 1 به 2 درجه ارتقا داده بلکه علاوه بر محورهای X و Y‌ این بار در محور سوم یعنی Z نیز فعال است.

ورود به بازار LG G4

در این دوربین از دو حسگر تشخیص طیف رنگ و طیف نور استفاده شده است. حسگر طیف رنگ یا CSS با خواندن مقادیر دقیق RGB نور پیرامون صحنه، ‌دقت رنگ ثبت شده در تصویر را ارتقا داده و به واقعیت نزدیک می‌کند.

lg-g4-launch-ceremony-05

دوربین سلفی گوشی نیز دارای وضوح 8 مگاپیکسل است و این بار نیز می‌توان با مشت کردن دست در مقابل لنز بدون نیاز به لمس کردن یا فشردن دکمه‌ای اقدام به برداشت تصویر کرد. در این حالت حتی می‌توان 4 تصویر پیاپی با فاصله تاخیر یک ثانیه‌ای نیز در اختیار داشت. این حالت با عنوان Gesture Interval Shot نامیده می‌شود.

ورود به بازار LG G4

در بخش طراحی این گوشی مهم‌ترین نکته به چرم طبیعی دست‌دوز این گوشی تعلق دارد که همان‌طور که پیش‌ازاین نیز گفته شده برای تکمیل شدن پروسه آن برای هر گوشی، 12 هفته یا 3 ماه زمان نیاز است. G4 در هر دو محور طول و عرض اندکی خمیده طراحی شده است که این طراحی اصطلاحا Slim Arc نامیده شده و به افزایش خوش‌دستی این مدل کمک فراوانی می‌کند. به بیان دیگر، G4 بسیار بهتر از گذشته در دست جای می‌‌گیرد. این طراحی علاوه بر زیبایی در سقوط از مقابل تا بیست درصد نسبت به گوشی‌های صاف دوام بیشتری دارد و هنگام در دست گرفتن نیز احساس امنیت و راحتی بیشتری را منتقل می‌کند.

lg-g4-launch-ceremony-02

lg-g4-launch-ceremony-04

صفحه‌نمایش LG G4 با استفاده از فناوری جدید ساختی که ال‌جی آن را Quantum Display می‌نامد تا 25 درصد روشنایی بیشتر، تا 50 درصد کنتراست بیشتر و تا 20 درصد بازتولید بهتر رنگ‌ها را ارائه می‌کند. این صفحه‌نمایش IPS همچون گذشته از وضوح Quad HD یا 2560×1440 پیکسل بهره می‌برد و همچنین تا 15 درصد پوشش گسترده‌تر رنگ‌ها و 11 درصد مصرف انرژی کمتر را به همراه دارد. این نمایشگر، اولین نمونه QHD با فناوری Advanced In-Cell Touch یا AIT است که باعث بازتولید بهتر رنگ و حساسیت بالاتر لمس می‌شود.

ورود به بازار LG G4

ورود به بازار LG G4

ارسال یک پاسخ