سافت‌بنک بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی جهان را در عربستان می‌سازد!

0
2595
سافت‌بنک بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی جهان را در عربستان می‌سازد!

شرکت ژاپنی سافت‌بنک امروز در طی یک تفاهم‌‌نامه همکاری با عربستان سعودی، از پرژه 100 میلیارد دلاری برای ساخت بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی جهان برای تولید الکتریسیته از نور خورشید خبر داد. این مزرعه خورشیدی قرار است در آینده نزدیک، 200 گیگاوات انرژی خورشیدی تجدید پذیر را تولید کند که یک سوم بیشتر از کل انرژی ست که صنعت تولید الکتریسیته از خورشید در سال 2017 در جهان تولید کرده است.

عربستان سعودی و سافت‌بنک یادداشت تفاهم همکاری دو طرفه‌ای امضا کرده‌اند که در نهایت به ارزش 200 میلیارد دلار بالغ شده و بزرگ‌ترین قرارداد همکاری برای انرژی‌های تجدید پذیر است که عربستان تا به امروز امضا کرده است. این پروژه مزرعه خورشیدی در صحراهای عربستان اجرا شده و ابعاد آن به اندازه‌ای بزرگ است که نزدیک‌ترین نمونه به این پروژه، 100 بار کوچک‌تر است. در پایان این پروژه، ظرفیت تولید الکتریسیته عربستان به سه برابر آن چیزی ست که امروز از طریق سوخت‌های فسیلی نظیر گاز و نفت به دست می‌آید افزایش پیدا می‌کند.

سافت‌بنک بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی جهان را در عربستان می‌سازد!

Masayoshi Son بنیان‌گذار و رئیس شرکت سافت‌بنک پیش‌بینی کرده که از طریق این پروژه نزدیک به 100 هزار شغل جدید در عربستان ایجاد شده و تا 40 میلیارد دلار در زمینه هزینه‌های انرژی در این کشور صرفه‌جوئی انجام شود. این مزرعه خورشیدی قرار است تا سال 2020 به حداکثر ظرفیت تولید خود برسد جائی‌که هزینه تولید هر گیگاوات انرژی در آن 1 میلیارد دلار خواهد بود؛ بدین‌ترتیب می‌توان این پروژه را یک پروژه 200 میلیارد دلاری تلقی کرد.

منبع

ارسال یک پاسخ