سامسونگ به زودی اینتل را در ساخت چیپ پردازشی به زیر می‌کشد

0
1996
سامسونگ به زودی اینتل را در ساخت چیپ پردازشی به زیر می‌کشد

شرکت اینتل از سال 1993 و از زمان ارائه نسل اول پردازنده‌های پنتیوم این شرکت، حاکم بلامنازع در زمینه ساخت چیپ پردازشی در میان تمامی شرکت‌ها بوده و امپراتوری آن در طی 24 سال گذشته توسط هیچ شرکتی حتی تهدید نشده است. این شرایط اما ظاهرا به زودی با تغییرات بزرگی روبرو می‌شود. طبق پیش‌بینی شرکت آمریکایی IC Insights در صورتی که روند فعلی بازار در صنعت اسمارت‌فون به همین شیوه فعلی ادامه پیدا کند در طی ماه‌های آینده و به طور مشخص در سه‌ماهه دوم سال 2017، سامسونگ به راحتی جایگزین اینتل در صدر سازندگان چیپ پردازشی خواهد شد.

سامسونگ به زودی اینتل را در ساخت چیپ پردازشی به زیر می‌کشد

منبع اصلی این افزایش سطح بازار سامسونگ به مصرف‌کنندگان چینی اسمارت‌فون تعلق دارد که هر روز خواهان گوشی‌های پیشرفته‌تر بوده و تقاضای بیشتری را روانه شرکت‌های سازنده قطعات برای تولید اینگونه گوشی‌ها می‌کنند. سامسونگ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان حافظه‌های DRAM و NAND فلش‌ها تقاضای بازار در این زمینه را برآورده ساخته و با ارتقا قیمت به ترتیب به میزان 39 و 25 درصد در این دو بازار از این شرایط سود بسیار بزرگی را به خود اختصاص می‌دهد.

به گفته Bill McClean ریاست کمپانی IC Insights در صورت یکه روند افزایش قیمت حافظه در سه ماهه دوم سال جاری میلادی ادامه پیدا کند سامسونگ جایگزین اینتل در ساخت چیپ از لحاظ قیمتی شده و رنگ شماره یک این بازار را پس از 24 سال از اینتل خواهد گرفت. طبق پیش‌بینی این شرکت، اینتل در سال جاری فروش 14.4 میلیارد دلاری را در سه ماهه جاری رقم می‌زند و در صورتی که شرایط به نفع سامسونگ پیش برود فروش سامسونگ در این بازه به 14.6 میلیارد دلار می‌رسد که 4.1 درصد نسبت به سال گذشته ارتقا پیدا کرده است. جدا از قیمت به گفته IC Insights در صورت ادامه این روند سامسونگ در کل سال نیز اینتل را از لحاظ قیمت جا خواهد گذاشت و هر دو شرکت به رقمی نزدیک به 60 میلیارد دلار فروش نیمه‌هادی در سال 2017 دست پیدا می‌کنند.

منبع

ارسال یک پاسخ