سامسونگ دوربین سلفی را هم زیر شیشه صفحه‌نمایش می‌برد!

0
1704
سامسونگ دوربین سلفی را هم زیر شیشه صفحه‌نمایش می‌برد!

اگر فقط یک اشکال بتوان به طراحی گوشی‌هائی مثل آیفون X و Essential Phone گرفت به بریدگی بالای صفحه‌نمایش و محل قرارگیری اسپیکر، سنسورهای مختلف و البته دوربین سلفی تعلق دارد که طراحی دستگاه با صفحه‌نمایش فول‌اسکرین را با یک باریکه مشکی‌رنگ برهم زده و ترکیب ناخوشایندی را ایجاد کرده است. شرکت سامسونگ اما ظاهر پاسخی برای حل بخشی از این مشکل یافته است؛ بخشی که به اجبار به حضور دوربین سلفی در این قسمت تعلق دارد. طبق حق ثبت اختراع (Patent) جدیدی که یک سایت هلندی یافته است سامسونگ به جای استفاده از بریدگی بزرگی برای جای دادن دوربین سلفی در فکر تعبیه این دوربین زیر شیشه صفحه‌نمایش است.

سامسونگ دوربین سلفی را هم زیر شیشه صفحه‌نمایش می‌برد!

این طراحی در تئوری دست سامسونگ را برای ساخت صفحه‌نمایشی که عملا کل بخش روئی دستگاه را پوشانده، باز گذاشته و بدین‌ترتیب هنگام خاموش بودن این صفحه‌نمایش هیچ المان دیگری در روی آن به چشم نمی‌خورد. تا به امروز البته سامسونگ از این روش استفاده نکرده و در پرچمداران فعلی خود از باریک‌ترین لبه‌های ممکنه برای قرار گرفتن اجزای اجباری این قسمت مثل دوربین و اسپیکر و میکروفون تماس استفاده کرده است.

نکته مهم دیگر در این میان این است که پتنت سامسونگ در این زمینه در سال 2016 ثبت شده و این به آن معناست که سامسونگ ظاهراه هنوز نتوانسته به صورت عملی و واقعی این اختراع را به منصه ظهور برساند و ممکن است هنوز تا دیدن این خلاقیت در دنیای واقعی راه درازی در پیش باشد.

منبع

ارسال یک پاسخ