سود در همه قسمت‌ها به جز موبایل سونی: ضرر 21 میلیون دلاری

0
2341
سود در همه قسمت‌ها به جز موبایل سونی: ضرر 21 میلیون دلاری

شرکت سونی نتایج مالی سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی (منطبق بر سه‌ماهه دوم سال مالی 2017) این شرکت را منتشر کرد. طبق این گزارش از بین تمامی 8 بیزینس این برند تنها موبایل سونی ضرر مشخصی را به این برند وارد کرده است و سایز کسب و کارها شرایط مناسبی را دارند. پیش از این در گزارش مالی سونی از سه‌ماهه اول سال 2017 اوضاع بخش موبایل نیز رو به بهبودی نشان می‌داد اما این بخش در گزارش جدید همچنان اوضاع نامناسبی دارد. طبق گزارش جدید، شرکت سونی در سه‌ماهه مابین جولای تا سپتامبر 2017 موفق به کسب درآمد 2 تریلیون ین ژاپن (18.25 میلیارد دلار) شده و سود خالص آن در این برهه زمانی 1.15 میلیارد دلار بوده است. بیشترین سود در بین کسب و کارهای سونی در این دوره سه‌ماهه به بخش نیمه‌هادی (شامل سنسورهای دوربین‌های موبایلی) و بخش Game & Network (بخش مربتط با فروش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پلی‌استیشن) می‌شود. اما قسمت موبایل سونی که The Mobile Communications نامیده می‌شود اوضاع مناسبی نداشته و در حالی که در زمان مشابه در سال گذشته سونی معادل 32.4 میلیون دلار برای آن رقم زده شده بود امسال نه‌تنها با سود در این قسمت روبرو نیستیم بلکه موبایل سونی ضرری معادل 21.9 میلیون دلار را نیز به این شرکت تحمیل کرده است.

سود در همه قسمت‌ها به جز موبایل سونی: ضرر 21 میلیون دلاری
Sony XPERIA XZ Premium

فروش این قسمت با در نظر نگرفتن نرخ تغییرات ارز 1.9 درصد بیشتر شده اما با اعمال کردن نرخ نامطلوب تبادل ارز،‌ فروش سالیانه این قسمت بدون تغییر بوده است. سونی دلائل اصلی شرایط فعلی در بخش موبایل این برند را به تغییرات ایجاد شده در ترکیب جغرافیایی فروش اسمارت‌فون‌ها، افزایش قیمت قطعات کلیدی موبایل و تأثیر منفی دلار آمریکا مرتبط دانسته است.

با وجود اوضاع نامطلوب بخش موبایل، چشم‌اندازه سال مالی فعلی برای سونی بیش از اندازه امیدوارکننده بوده و این کمپانی انتظار 11.8 درصد ارتقاء فروش و درآمد عملیاتی معادل 74.5 میلیون دلار آمریکا تا پایان 31 مارچ 2018 (یعنی پایان سال مالی 2017 این شرکت) را دارد.

منبع

ارسال یک پاسخ