عملکرد ضعیف موبایل LG ؛ ضرر 117 میلیون دلاری در Q2 2017

0
1857
عملکرد ضعیف موبایل LG ؛ ضرر 117 میلیون دلار در Q2 2017

تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا معمولا گوشی‌های موبایل LG به خصوص پرچمداران این شرکت پس از مدتی حضور در بازار با تخفیف‌های فراوان و قیمتی کاملا پایین‌تر از روز نخست به فروش می‌رسند؟ این موضوع بیش از همه چیز به عملکرد ضعیف و نا موفق این گوشی‌ها تعلق دارد که پیش از این در مورد LG G5 سال گذشته و البته تا حدودی در مورد LG G6 یعنی پرچمدار جدید این شرکت نیز اتفاق افتاده است. اگر فکر می‌کنید که این شیوه نگریستن به ماجرا بدبینانه است تنها کافی‌ست به آماری که خود شرکت LG امروز از نتایج مالی این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری میلادی منتشر کرده است نگاهی بیندازید.

طبق این آمار بخش موبایل شرکت ال‌جی همچنان ضرر ده بوده و با زیان عملیاتی 132.4 میلیارد وان کره جنوبی (نزدیک به 117.2 میلیون دلار آمریکا) هنوز اوضاع نابسامانی دارد. بزرگ‌ترین دلیلی که این شرکت برای عملکرد ضعیف بخش موبایل خود ارائه کرده به بالاتر رفتن قیمت قطعات و البته فروش دور از انتظار گوشی پیشرفته خود (بخوانید LG G6) تعلق دارد. بازار آمریکا البته همواره یکی از بهترین بازارهای مصرف برای موبایل LG بوده و در این گزارش نیز از فروش مناسب در آن یاد شده است. البته این فروش مناسب در مورد G6 نداده و آنگونه که ال‌جی به آن اشاره کرده فروش مناسب در بخش رده انبوه (mass-tiel lineup) که نام دیگری برای گوشی‌های ارزان‌قیمت به حساب می‌آید رخ داده است.

عملکرد ضعیف موبایل LG ؛ ضرر 117 میلیون دلار در Q2 2017
LG G6

استقبال از گوشی‌های رده پایین و میانی ال‌جی را می‌توان دلیلی برای ارائه دو سری جدید LG Q6 و LG Q8 قلمداد کرد که هر دو سری چندی پیش معرفی شدند. ال‌جی در ادامه گزارش خود به ارائه قریب‌الوقوع V30 نیز با ذوق و شوق فراوان اشاره کرده که البته همزمانی تقریبی آن با رقبای بزرگی مثل نوت 8 و البته آیفون 8 شانس کمی برای دیده شدن در سطح جهانی برای این گوشی باقی می‌گذارد.

عملکرد ضعیف موبایل LG ؛ ضرر 117 میلیون دلار در Q2 2017
سری LG Q6

جدا از بخش موبایل LG ، دیگر بخش‌های این کمپانی بزرگ عملکرد مناسبی داشته‌اند که در رأس آنها بخش لوازم خانگی قرار دارد که فروش آن نسبت به سال گذشته با 12 درصد رشد همراه شده است و با وجود ضرر قسمت موبایل، کل این شرکت در قیاس با زمان مشابه در سال قبل رشد درآمد عملیاتی 13.1 درصدی را شاهد بوده است.

منبع

ارسال یک پاسخ