نگاهی به قابلیت‌های دستگاه تصفیه هوا سامسونگ

0
1585
نگاهی به قابلیت‌های دستگاه تصفیه هوا سامسونگ

Sponsored

در هر تعطیلات چند روزه که فرصتی می‌کنم و با خروج از تهران به جایی خوش آب‌و‌هوا مثل روستاهای غرب کشور می‌روم با خودم می‌گویم کاش می‌شد برای همیشه در این هوای پاک و پراکسیژن می‌ماندم. اما شدنی نیست. چون زندگی شهری با وجود همه دردسرهایش، جاذبه‌هایی دارد که دل کندن از آن را برای ما دشوار می‌کند.

اما شاید بشود آن هوای پاکیزه را در کیسه‌ای بریزیم و با خود به شهرمان بیاوریم. شاید حرفم به نظر خیالی یا حتی خنده‌دار بیاید. راستش خودم هم همین تصور را داشتم تا اینکه در یک مهمانی خانوادگی حرف از آلودگی شدید تهران و تاثیر آن روی آینده خودمان و بچه‌ها شد. وسط صحبت‌ها وقتی به شوخی گفتم کاش می‌شد هوای روستای «اسالم» را داخل کیسه می‌کردیم و می‌آوردیم تهران، خاله‌ام گفت خب چرا دستگاهی نمی‌خرید که هوایی به همان پاکی را در همین‌جا برای‌تان تولید کند.

وقتی تعجب من را دید، برایم توضیح داد شرکت سامسونگ محصولی به اسم دستگاه تصفیه هوا دارد که می‌تواند بیشتر از ۹۹ درصد ذرات معلق در هوا را بگیرد. خاله‌ام می‌گفت پدربزرگم که چند سال است با آنها زندگی می‌کند بیشتر از وجود این دستگاه خوشحال است. او همیشه دوست داشت پنجره‌ها را باز بگذارد و از نسیم صبحگاهی لذت ببرد اما چند سالی بود که بخاطر آلودگی شدید هوا، مدتی که پنجره‌ها باز می‌ماند به قول خودش گلویش را خاک می‌گیرد و نفس کشیدن برایش سخت می‌شود. حالا این دستگاه همه ذرات ریز معلق در هوای خانه را می‌گیرد و تنفس را حتی برای افراد آسیب‌پذیری مثل پدربزرگ راحت می‌کند.

خاله می‌گفت دستگاه‌های تصفیه هوا سامسونگ انواع مختلف با قیمت و قدرت متفاوت دارد. اما جدیدترین مدل آن یعنی B90 می‌تواند تنها در مدت ۳۰ دقیقه هوای خانه کاملا پاک کند. علاوه بر گرفتن ریزترین ذرات معلق در هوا، این مدل مجهز به یک فیلتر مخصوص به اسم «دکتر ویروس» است که تا ۹۹.۷ درصد ویروس‌ها و مواد حساسیت‌زای موجود در هوا را از بین می‌برد. در نتیجه تنفس هوا برای افراد دارای حساسیت هم بسیار راحت می‌شود.

نگاهی به قابلیت‌های دستگاه تصفیه هوا سامسونگ

بعد از آن مهمانی پیگیر شدم تا خودم مدل‌های مختلف این دستگاه را ببینم. اینجا بود که متوجه شدم این دستگاه در آپارتمانی کوچک مثل خانه من هم براحتی قابل نصب است. چون هم از نظر اندازه ابعاد کوچکی دارد و هم لازم نیست در محل‌های اصلی خانه نصب شود. می‌توان آن را در یکی از راهروها یا مکان‌های کم رفت‌و‌آمد خانه نصب کرد.

برای من که در مدیریت دخل و خرج خانه وسواس زیادی به خرج می‌دهم یک سوال مهم این بود که اضافه کردن یک دستگاه برقی جدید چقدر ممکن است قبض‌هایم را سنگین‌تر کند. اما فروشنده برایم توضیح داد مدل B90 جدا از اینکه یک نمایشگر برای نشان دادن دایمی وضعیت پاکیزگی هوای خانه دارد، حالت خودکار هم دارد. در این حالت، خود دستگاه با بررسی مداوم وضعیت هوای خانه تشخیص می‌دهد چه زمانی نیاز به تصفیه هوا خانه داریم و بصورت خودکار روشن شده، کارش را انجام داده و آخر کار هم دوباره خاموش می‌شود. یعنی فقط زمانی که لازم باشد برق مصرف می‌کند!

برای خانه‌ها یا فضاهای کوچک‌تر سامسونگ به تازگی مدلی هوشمند به اسم C60 را عرضه کرده است. علاوه بر همه قابلیت‌های بالا، این مدل امکان اتصال وای فای دارد. یعنی اگر یک دانگل هم تهیه کنید و برنامه اسمارت‌ هوم اپ (smart Home app) سامسونگ را دانلود کنید، حتی می‌توانید از بیرون از خانه یا دفتر کارتان، دستگاه را کنترل کنید.

این دستگاه حتی به فکر راحت خوابیدن ما هم هست. وقتی آن را روی حالت خواب می‌گذارم کوچک‌ترین صدایی از آن شنیده نمی‌شود که بخواهد مزاحم خوابم باشد اما خیالم راحت است که دستگاه بیدار است و به موقع کارش را انجام می‌دهد تا در خواب هم هوایی به پاکیزگی هوای «اسالم» تنفس کنم. این بهترین سرمایه‌گذاری بود که برای سلامتی خودم و بچه‌هایم کرده‌ام.

تصفیه هوا تصفیه هوا

تصفیه هوا تصفیه هوا

ارسال یک پاسخ