لایکا Q2 – فول‌فریم 47 مگاپیکسلی 5 هزار دلاری!

0
1599
لایکا Q2، فول‌فریم 47 مگاپیکسلی 5 هزار دلاری!

دوربین‌های پیشرفته و در عین حال کلاسیک شرکت لایکا از جمله زیباترین و محبوب‌ترین دوربین‌های مورد علاقه عکاسان حرفه‌ای هستند که تجربه‌ای متفاوت را از یک دوربین عکاسی به د ست می‌دهند. از این سری چندی پیش لایکا D-Lux 7 با قیمت 1,195 دلاری معرفی شد و سال گذشته نیز لایکا TL2 با قیمت 2,000 دلار در دسترس قرار گرفت. در این نوبت بار دیگر دوربین هیجان‌انگیز دیگری از این کمپانی معرفی شده که لایکا Q2 نام دارد و امکانات بسیار پیشرفته و در عین حال قیمت بسبار بالائی را عرضه می‌کند. لایکا Q2 یک دوربین بدون آینه 47.3 مگاپیکسلی‌ست که از یک سنسور فول‌فریم بهره می‌برد.

لایکا Q2، فول‌فریم 47 مگاپیکسلی 5 هزار دلاری!

Q2 را باید نسخه آپدیت‌شده‌ای از نسل قبلی دوربین‌های این سری قلمداد کرد که خالا به سنسور بزرگ‌تری با وضوح بیشتر و بدنه‌ای مقاوم در برابر گرد و خاک و پاشیده شدن آب مثل سری SL مجهز شده است. این دوربین قادر به برداشت ویدئوی 4K واقعی (DCI یا عرض 4,096 پیکسل) و ویدئوی UHD 4K (با عرض 3,840 پیکسل) بوده و در مقابل آن یک لنز 28 میلی‌متری f/1.7 مجهز به لرزه‌گیر دست قرار دارد که در نخستین مدل سری Q نیز به‌کار گرفته شده بود.

لایکا Q2، فول‌فریم 47 مگاپیکسلی 5 هزار دلاری!

یک تغییر بزرگ دیگر در لایکا Q2 به چشمی یا viewfinder ان تعلق دارد که به جای یک نمونه LCD، حالا از نوع OLED با وضوح 3.68 میلیون نقطه است. ابعاد این دوربین تفاوت خاصی با مدل Q قبلی ندارد اما این بار با مجهز شدن به استاندارد IP52 در برابر گرد و خاک و پاشیده شدن آب مقاوم بوده و آن را اصطلاحا weather-resistance کرده است. این مقاوم‌سازی بدنه، منحر به ایجاد تغییراتی در کنترلرهای پیرامونی دستگاه نیز شده و برای نمونه مکانیزم گزینه‌های دوربین حالا از دکمه پاور حذف شده است.

لایکا Q2، فول‌فریم 47 مگاپیکسلی 5 هزار دلاری!

در Q2 می‌توان به صورت نرم‌افزاری تصاویری با فتصله کانونی 35، 50 و 75 میلی‌متری تهیه کرد که این آخری گزینه جدیدی در این رده به حساب می‌آید. توان باتری در این دوربین اندکی ارتقاء یافته و این بار با یک بار شارژ، می‌توان 370 صحنه را شکار نمود و در زمینه گزینه‌های ارتباطی نیز وای‌فای و بلوتوث کم‌مصرف در دسترس کاربران قرار دارند. لایکا Q2 از امروز با قیمت بسیار گزاف 4,995 دلاری به بازار عرضه شده است.

منبع

 

ارسال یک پاسخ