مدیاتک i700 چیپ‌ستی برای واقعیت افزوده و خانه‌های هوشمند

0
1693
مدیاتک i700 چیپ‌ستی برای واقعیت افزوده و خانه‌های هوشمند

شرکت مدیاتک روز گذشته از چیپ‌ست پردازشی جدیدی برای مقاصد هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء رونمایی کرد؛ مدیاتک i700 که می‌توان آن را آپدیتی بر مدل i500 دانست، چیپ‌ست قدرتمندی به حساب می‌آید که حتی در مقایسه با پروسسورهای موبایلی نیز می‌توان از قدرت آن سخن گفت. بدین‌ترتیب از مدیاتک i700 می‌توان در آینده برای کاربری‌های سنگینی مثل صفحه‌نمایش‌های هوشمند، دوربین‌های امنیتی پیشرفته و دیگر کاربری‌های نیاز به قدرت‌های پردازی استفاده کرد.

در این چیپ‌ست از یک واحد پردازش عصبی دو هسته‌ای استفاده شده که فرایندهایی مثل تشخیص چهره را 5 برابر سریع‌تر از آنچه در i500 اتفاق می‌افتاد انجام می‌دهد. این چیپ‌ست از API شبکه‌های عصبی اندروید یا Android Neural Networks هرماه با محبوب‌ترین فریم‌ورک‌ها یادگیری عمیق پشتیبانی می‌‌کند.

به این چیپ‌ست امکان اتصال یک دوربین تکی 32 مگاپیکسلی یا دو دوربین 24 و 16 مگاپیکسلی به صورت همزمان می‌کند که در چینش دوم از انجین سنجش عمق و فاصله نیز استفاده می‌شود. امکان برداشت ویدئوهای 120 فریم در ثانیه‌ای در این محموعه امکان دنبال کردن سوژه‌های متحرک را فراهم آورده و کاربری‌های مرتبط با واقعیت افزوده نیز در آن حضور دارد.

مدیاتک i700 چیپ‌ستی برای واقعیت افزوده و خانه‌های هوشمند

مدیانک i700 از دو هسته 2.2 گیگاهرتزی ARM A75 و 2 هسته 2.0 گیگاهرتزی ARM A55 بهره می‌برد که امکان اجرای اندروید را به راحتی دارد. گرافیک این مجموعه از نوع PowerVR GM  9446 با فرکانس 970 مگاهرتز است و از اتصال حداکثر 8 گیگابایت رم LPDDR4x در کلاک 1,866MHz پشتیبانی می‌کند.

MediaTek i700 در زمینه ارتباطات از وای‌فای 5 یا همان وای‌فای ac و بلوتوث نسخه 5 برخوردار است و در بخش  ارتباطات تحت شبکه نیز از LTE Cat.12 پشتیبانی می‌‌کند. با توجه به قدرت بالای این پردازنده، شرکت سازنده کاربری‌های جدی‌تر و پیچیده‌تری برای آن در نظر گرفته که از آن جمله باید به کنترل اجازه دسترسی در ساختمان‌های هوشمند، تشخیص چهره در پرداخت‌های مبتنی بر هویت افراد، دستگاه‌های سرگرمی و فیت‌نس و حتی ماشین‌های خودران در کارخانه‌ها و انبارها اشاره کرد.

اولین دستگاه‌های مبتنی بر این چیپ‌ست از سال 2020 به بازار عرضه می‌شوند.

منبع

ارسال یک پاسخ