مشخصات و تصویر اصلی گلکسی Note 8 لو رفت؛ رونمایی 1 شهریور

0
2391
مشخصات و تصویر اصلی گلکسی Note 8 لو رفت؛ رونمایی 1 شهریور

تا رونمایی رسمی گلکسی Note 8 در اول شهریور یا 23 آگوست نزدیک به 3 هفته دیگر زمان باقی ست و در این روزها تقریبا هر روز خبر تازه‌ای در مورد این گوشی منتشر می‌شود. چندی پیش تصویری که برخی آن را لو دادن عمدی طراحی گلکسی نوت8 توسط سامسونگ نامیدند منتشر شد و بعد از آن نیز تفاوت ظاهری Galaxy Note8 با گلکسی +S8 در خبری دیگر مورد توجه قرار گرفت. در همان تصاویر گلکسی Note 8 اندکی کشیده‌تر و مکعبی‌تر از سری اس 8 بوده و از همین رو شکل متفاوت‌تری را ارائه می‌کند. امروز ظاهرا با تصاویر رسمی این گوشی روبرو هستیم که آن را نهایی و کامل نشان می‌دهد. از سوی دیگر اینک مشخصات کامل این گوشی را نیز در دست داریم که احتمالا در طی چند هفته آینده نیز تغییر نخواهند کرد.

همانطور که در این تصویر می‌بینیم نوت8 به اس 8 شبیه است اما این شباهت کامل نیست و اینجا و آنجا تفاوت‌هایی نیز وجود دارد بزرگ‌ترین تفاوت به تیزتر بودن زاویه‌ها در چهار طرف دستگاه تعلق دارد که فرمی باکسی‌تر به گوشی بخشیده است. علاوه بر این طبیعتا حضور قلم S Pen بزرگ‌ترین تغییر در این میان است. صفحه‌نمایش گوشی با 6.3 اینچ تنها اندکی از صفحه‌نمایش 6.2 اینچی اس 8 پلاس بزرگ‌تر است و وضوح 1440×2960 پیکسلی و نسبت تصویر 18.5:9 آن نیز کاملا حفظ شده است.

ابعاد نوت8 برابر 8.5×74.6×162.5 میلیمتر بوده و مثل گذشته استاندارد IP68 نیز امکان غوطه‌ور کردن گوشی در آب و مقاومت آن در برابر گرد و خاک را فراهم می‌آورد. باتری گوشی دارای ظرفیت 3,300mAh بوده که هم از شارژ سریع و هم شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌‌کند. کاهش ظرفیت باتری در نوت8 نسبت به S8 پلاس با وجود صفحه‌نمایش بیشتر به دلیل حضور قلم S Pen و اجبار به اختصاص فضایی به این قلم ایجاد شده است. پورت USB Type-C برای این گوشی در نظر گرفته شده و در ابتدا نیز طبق عکس بالا تنها دو رنگ مشکی و طلایی برای آن در دسترس قرار می‌گیرد.

پردازش گلکسی Note 8 مثل سری اس 8 با Exynos 8895 در نسخه جهانی و یا Snapdrgaon 835 در نسخه آمریکایی انجام شده و 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت. دوربین‌های دوگانه بخش پشتی شامل دو واحد 12 مگاپیکسلی ست که دوربین معمولی واید دارای f/1.7 و دوربین تله‌فتو دارای f/2.4 است. این مجموعه در کنار هم می‌‌توانند دو برابر زوم اپتیکال را ایجاد کنند و هر دو نیز دارای لرزه‌گیر اپتیکال هستند. برای کمرنگ‌تر شدن مشکل سری S8 که در آن کاربران به جای سنسور، لنز دوربین را لمس می‌کردند، مجموعه فلش و سنسور ضربان قلب به میان لنز دوربین و سنسور اثر انگشت در سمت راست منتقل شده است. دوربین سلفی در گلکسی Note 8 یک نمونه 8 مگاپیکسلی با f/1.7 است.

ظاهرا نوت8 قرار است با قیمت پایه 999 یورو به بازار عرضه شود که با این قیمت از پرچمداران فعلی این برند نیز گران‌تر خواهد بود.

منبع

ارسال یک پاسخ