معرفی دوربین کانن G1 X Mark III : کامپکت پیشرفته

0
2271
معرفی دوربین کانن G1 X Mark III : کامپکت پیشرفته

شرکت کانن همانطور که پیش از این نیز حدس زده می‌شد از دوربین کامپکت پیشرفته جدیدی رونمایی کرده است؛ کانن G1 X Mark III جدیدترین نسل از دوربین‌‌های سری G این شرکت است که یکی از بهترین و محبوب‌ترین کلاس‌های دوربین در بین نمونه‌های کامپکت به حساب می‌آید. کانن G1 X Mark III یک نمونه 24.3 مگاپیکسلی با سنسور کاملا بزرگ APS-C CMOS است که به فناوری اتوفوکوس Dual Pixel مجهز شده که هر دو مورد برای یک دوربین خانگی و اصطلاحا Point & Shot موارد تازه‌ای به حساب می‌آیند. لنز به کار گرفته شده در کانن G1 X Mark III از نوع غیر قابل جدا شدن با فاصله کانونی 72-24 میلی‌متری با 3 برابر زوم اپتیکال بوده که گشودگی دیافراگم در آن حداقل و حداکثر f/2.8 و f/5.6 است. محدوده عدد ISO در این گوشی از 100 تا 25,600 قابل تغییر بوده و طبیعتا مثل دیگر دوربین‌های سری G‌، امکان برداشت تصویر در حالت RAW نیز وجود دارد.

معرفی دوربین کانن G1 X Mark III : کامپکت پیشرفته

 

صفحه‌نمایش این دوربین از نوع LCD با سایز 3 اینچ بوده که به صورت قابل چرخش و حرکت روی یک لولا در نظر گرفته شده است. چشمی الکترونیکی این مدل نیز دارای وضوح 2.36 میلیون نقطه بوده و از فناوری ساخت OLED‌ بهره می‌برد.

معرفی دوربین کانن G1 X Mark III : کامپکت پیشرفته

 

در بخش گزینه‌های ارتباطی این دوربین از وای‌فای، NFC و بلوتوث سخن به میان آمده است که تقریبا گزینه‌های مهم و اساسی را در بر می‌گیرد. کانن در معرفی این دوربین به مقاومت آن در برابر آب و گرد و خاک سخن گفته اما با توجه به اشاره نکردن به استاندارد IP ‌مشخصی می‌توان این مورد را به مقاومت بدنه در برابر پاشیده شدن آب و استفاده در شرایط بد آب و هوایی (مثلا در زیر باران) تفسیر کرد.

 

حداکثر وضوح فیلم‌برداری این دوربین 1080/60p بوده و لرزه‌گیر 5 جهته آن به تثبیت برداشت ویدئو کمک می‌کند. Canon G1 X Mark III قرار است همین ماه نوامبر یعنی تا دو هفته دیگر با قیمت 1,299 دلار به بازار عرضه شود.

منبع

ارسال یک پاسخ