معرفی دو سنسور دوربین جدید سامسونگ: 12 و 24 مگاپیکسل

0
2150
معرفی دو سنسور دوربین جدید سامسونگ 12 و 24 مگاپیکسل

بخش تصویری سازنده سنسورهای تصویری سامسونگ امروز دو سنسور دوربین جدید را معرفی کرده که یکی در دسته سنسورهای سریع و دیگری در دسته نمونه‌های باریک و Slim قرار می‌گیرد. سنسور اول نسخه کوچک‌تری از سنسور Dual Pixel دوازه مگاپیکسلی سامسونگ است که حتی در باریک‌ترین گوشی‌ها نیز برآمدگی دوربین را از بین می‌برد. دومی یک سنسور دوربین کوچک است که از فناوری pixel binning برای جبران کوچک بودن سایز خود استفاده می‌کند.

سنسور 12 مگاپیکسلی اول ISOCELL Fast 2L9 نام دارد و دارای سایز پیکسل 1.28 میکرون است که نسبت به سایز 1.4 میکرون در نوت8 و گلکسی S8 ابعاد کوچک‌تری را نشان می‌دهد. در این سنسور نیز اما مثل سنسور گوشی‌های پرچمدار سامسونگ از فناوری Dual Pixel استفاده شده و همجنان ادعا می‌شود که اتوفوکوس بسیار دقیق و سریعی دارد. به گفته شرکت سازنده، این سنسور می‌‌تواند به صورت تکی، افکت بوکه را نیز ارائه کند.

 

معرفی دو سنسور دوربین جدید سامسونگ 12 و 24 مگاپیکسل

دومین سنسور با رزولوشن 24 مگاپیکسلی، ISOCELL Slim 2X7 نام دارد که اولین سنسور با سایز پیکسل کمتر از 1 میکرون (به صورت دقیق 0.9 میکرون) است. در تاریکی یعنی جایی‌که سنسورهای کوچک با مشکل روبرو هستند، این سنسور از ترکیب چهار پیکسل مجاور برای به دست آوردن نور استفاده می‌کند که سامسونگ به این حالت Tetracell می‌گویند. ایزولاسیون Deep Trench سنسورهای ایزوسل در اینجا نیز حضور داشته و سامسونگ، کاهش بهبود dynamic range و تداخل رنگی را در آن تضمین کرده است.

هردوی این سنسورها در گوشی‌های باریک بدون ایجاد برآمدگی به کار گرفته می‌شوند و البته هنوز مشخص نیست که برای اولین بار در چه گوشی‌هایی از آنها استفاده می‌شود. نکته دیگر اینکه از این دو سنسور می‌توان هم برای دوربین اصلی و هم برای دوربین سلفی بهره برد.

منبع

ارسال یک پاسخ