شیائومی Mi 6 با نصف قیمت گلکسی S8 معرفی شد!

0
3185
شیائومی Mi 6 با قیمت کمتر از نصف گلکسی S8 رسما معرفی شد!

شیائومی Mi 6 همانطور که پیش‌بینی می‌شد امروز به صورت رسمی معرفی شد. این پرچمدار جدید شرکت شائومی تا به امروز حضور گسترده‌ای در خبرها و شایعات داشته و تقریبا همه چیز در مورد آن صحیح از کار درآمد. از اوائل آذر ماه سال گذشته Mi 6 در کنار گلکسی S8 به عنوان اولین گوشی‌های دارای Snapdragon 835 معرفی شدند این خبر در ابتدای فروردین ماه نیز تأیید شد. همین چند روز پیش نیز ارائه Mi 6 با دوربین دوگانه و رم 6 گیگابایتی بر سرزبان‌ها افتاد که تقریبا همگی بدون چون و چرا اجرا شدند.

Xiaomi Mi 6 با قیمت کمتر از نصف گلکسی S8 رسما معرفی شد!

شیائومی Mi 6 محصولی با مشخصات پیشرفته و قابلیت‌هایی ست که گه‌گاه آن را بالاتر از Galaxy S8 سامسونگ قرار می‌دهد. این مدل این بار تمرکز ویژه‌ای را روی طراحی قرار داد و وجود دو شیشه خمیده در بخش پشت و جلوی دستگاه همراه با فریم فولادی پیرامونی جلوه بسیار زیبایی به این مدل بخشیده است.

Xiaomi Mi 6 با قیمت کمتر از نصف گلکسی S8 رسما معرفی شد!

این ترکیب به گفته شرکت سازنده نیاز به 40 فرایند مختلف داشته و انجام آن برای هر دستگاه 12 روز به طول می‌انجامد. خطوط آنتن در بخش پشتی گوشی اینک به چشم نمی‌‌خورد و فرمی مرتب‌تر به خود گرفته است. علاوه بر این برای جلب نظر کاربران با بودجه‌های آزادتر، نسخه خاصی از این گوشی از جنس سرامیک در بخش پشتی و حلقه‌هایی از طلایی 18 عیار به دور لنز دوربین‌ها ارائه می‌شود.

Xiaomi Mi 6 با قیمت کمتر از نصف گلکسی S8 رسما معرفی شد!

صحبت از دوربین شد؛ در شیائومی Mi 6 همانطور که از پیش مشخص شده بود از دو لنز دوربین همراه با دو فلش LED بهره می‌برد. هر دوی این دوربین‌ها 12 مگاپیکسلی هستند و به صورت کاملا مسطح با بدنه قرار می‌گیرند. یکی از این دوربین‌ها تصاویر واید معمولی و دیگری همانند آیفون 7 پلاس، تصاویر تله را برداشت می‌کند. لرزه‌گیر اپتکیال 4 جهته نیز در جهت تثبیت تصاویر دوربین واید به کار گرفته می‌شود.

Xiaomi Mi 6 با قیمت کمتر از نصف گلکسی S8 رسما معرفی شد!

 

صفحه‌نمایش گوشی مثل قبل 5.15 اینچی فول اچ‌دی بوده و شاید همین نکته عامل کمتر بودن قیمت دستگاه در مقابل رقبا باشد. پردازش در این گوشی همانطور که از یک پرچمدار سال 2017 بهره می‌بریم از طریق Snapdragon 835 تأمین شده و هر دو ورژن 64 و 128 گیگابایتی آن دارای 6 گیگ RAM هستند. ظاهرا این بار نیز از اسلات حافظه در Mi 6 خبری نیست. یک نکته نچندان جالب در مورد این گوشی حذف جک 3.5 میلیمتری هدست از این مدل است اما برای جلب نظر علاقه‌مندان به موسیقی، طراحان شائومی، جای خالی این پورت را با یک اسپیکر دیگر پر کرده‌‌اند که یک مجموعه استریو را با اسپیکر اولیه تشکیل می‌‌دهند.

Xiaomi Mi 6 با قیمت کمتر از نصف گلکسی S8 رسما معرفی شد!

 

باتری گوشی 3,350 میلی آمپر ساعت است که مقایسه آن با Mi 5S سال گذشته با باتری 3,200mAh اندکی ارتقا را نشان می‌دهد. حسگر اثر انگشت هنوز در زیر صفحه‌نمایش قرار دارد و از این لحاظ تفاوتی با Mi 5S از خود نشان نمی‌دهد.

Xiaomi Mi 6 با قیمت کمتر از نصف گلکسی S8 رسما معرفی شد!

پیش از این پیش‌بینی شده بوده که Mi 6 با قیمت 289 دلاری به بازار می‌آید این پیش‌بینی اما اینک با واقعیت فاصله نسبتا زیادی دارد چرا که قیمت نسخه پایه این گوشی با حافظه 64 گیگابایتی نزدیک به 70 دلار بیشتر بوده و با رقم 360 دلاری عرضه می‌شود. این قیمت برای نسخه 128 گیگابایتی بالاتر رفته و به 420 دلار می‌رسد و نسخه خاص سرامیکی آن نیز 435 دلار قیمت دارد.

Xiaomi Mi 6 با قیمت کمتر از نصف گلکسی S8 رسما معرفی شد!

زمان ارائه به بازار Mi 6 در 28 آوریل (8 اردیبهشت) تعیین شده و هنوز مشخص نیست که شائومی چگونه قصد دارد نیاز خود به پروسسور Snapdragon 835 که تعهدات شرکت سازنده آن به سامسونگ، دیگر تولیدکنندگان از جمله سونی را به ارائه گوشی در اوائل تابستان امسال مجبور کرده است، تأمین کند.

منبع

ارسال یک پاسخ