معرفی پردازنده نسل هشت اینتل با گرافیک AMD !

0
2119
معرفی پردازنده نسل هشت اینتل با گرافیک AMD !

اینتل و AMD از گذشته‌های دور به عنوان رقبای اصلی دنیای پردازش به حساب آمده و تقریبا هیچگاه این دو برند در کنار هم در یک محصول قرار نگرفته‌اند. این امر اما امروز با معرفی پردازنده نسل هشت اینتل با گرافیک AMD به گونه جالبی محقق شده که بی‌سابقه تلقی می‌شود. هر دو برند اینتل و AMD در طی سال گذشته فعالیت زیادی را از خود در بازار نشان داده‌اند که از آن جمله می‌‌توان به CPU جدید AMD Ryzen،‌ پردازنده‌های دسک‌‌تاپی Ryzen 3 از AMD و ارائه پردازنده‌های اینتل نسل هشتم اشاره کرد. گرافیک AMD استفاده شده در سری جدید پروسسورهای Core نسل هشتم اینتل از نوع Radeon RX Vega M است و حاصل این همکاری قرار است برای سیستم‌های مجتمع مثل آل-این-وان‌ها، مینی‌ PCها و نوت‌بوک‌های مورد استفاده قرار بگیرد.

این پروسسور از سه قسمت تشکیل شده که در قسمت اول پردازنده Kaby Lake-G اینتل قرار دارد در قسمت دوم به گرافیک AMD و در قسمت سوم به یک VRAM چهار گیگابایتی HBM2 بر می‌خوریم. ارتباط GPU و VRAM در این پروسسور با آنچه Embedded Multi-Die Interconnect Bridge یا EMIB نامیده می‌شود برقرار خواهد شد که یک مسیر پر سرعت برای تبادل داده است که اختصاصا برای این پروسسور طراحی شده است. پس از این مرحله، هر دوی VRAM و GPU با یک اینترفیس x8 PCIe 3.0 با CPU در تماس هستند. تمامی این مجموعه در یک چیپ تنها 17 میلی‌متری مجتمع شده که پهنای آن کمتر از یک کارت اعتباری ست. بدین‌ترتیب مادربورد کامپیوتری که این مجموعه در آن قرار می‌گیرد می‌تواند بسیار کوچک باشد.

این سری در پنج فرم مختلف شامل چهار مدل Core i7 به نام‌های 8706G ،8709G ،8809G و 8705G و یک مدل Core i5 یعنی 8305G ارائه می‌شود که با وجود آنکه سرعت کلاک آنها متفاوت است اما هر پنج مدل، 4 هسته‌ای و 8 رشته‌ای بوده و به جز مدل Core i5 که 6 مگابایت حافظه کش دارد بقیه 8 مگابایت کش دارند.

منبع

ارسال یک پاسخ