با کروم بوک جدید گوگل آشنا شوید :‌ گوگل پیکسل بوک

0
2472
با کروم بوک جدید گوگل آشنا شوید :‌ گوگل پیکسل بوک

دسته لپ‌تاپ‌های مخصوص گوگل به نام کروم‌بوک چند سالی‌ست در بازار حضور دارند. این نوع از لپ‌تاپ‌ها تا به امروز توسط سازندگان مختلف ساخته شده و نسبت به دیگر نمونه‌های لپ‌تاپی قیمت پایین‌تری دارند. یکی از تفاوت‌‌های اصلی این رده به حضور سیستم‌عامل Chrome OS‌ در این دستگاه‌ها باز می‌گردد که انجام تمامی کارها را به آنلاین بودن کاربران منوط می‌داند. امشب شرکت گوگل در کنار معرفی گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 XL از جدیدترین تجربه خود در کلاس کروم‌بوک‌ها با نام گوگل پیکسل بوک نیز پرده برداشت. گوگل پیکسل بوک برخلاف کروم‌بوک‌های دیگر کاملا لوکس و پیشرفته طراحی شده و مشخصات بالایی نیز دارد. به عنوان دو نکته شاخص در مورد این لپ‌تاپ باید به عمر 10 ساعته باتری (با امکان شارژ سریع از طریق پورت USB Type-C) در آن اشاره کنیم و همچنین این مدل اولین لپ‌تاپی‌ست که به صورت پیش‌فرض دارای گوگل Assistant است.

با کروم بوک جدید گوگل آشنا شوید :‌ گوگل پیکسل بوک

بدون در نظر گرفتن نبود سیستم‌عامل ویندوز در این لپ‌تاپ و مشکلاتی که این موضوع می‌تواند در استفاده کاربران ایجاد کند، این مدل از مشخصات بالایی برخوردار است. پروسسورهای پیکسل بوک Core i5 یا Core i7 (بدون اشاره به نسل آنها) بوده و تا 16 گیگابایت رم و تا 512 گیگابایت حافظه داخلی دارند. صفحه‌نمایش 12.3 اینچی دستگاه مشابه مک‌بوک‌ اپل بوده و با اندازه کوچک و وزن تنها 1 کیلوگرمی خود به رده التراپرتابل‌ها قدم می‌گذارد. صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ لمسی ست و به لطف لولاهای خود می‌تواند مثل یک تبلت به پشت برگردانده شوند. ضخامت این مدل تنها 10.3 میلیمتر اعلام شده است.

در کنار این مدل می‌ـوان از یک قلم 99 دلاری جداگانه نیز استفاده کرد که کاربردهای دستگاه را کاملا ارتقا می‌بخشد. این قلم 2 هزار سطح فشار مختلف را تشخیص داده، تا 60 درجه زاویه را متوجه می‌شود و تأخیر آن تنها 10 میلی‌ثانیه است. یک نکته جالب در مورد این لپ‌تاپ، قابلیتی به نام Instant Tether است که در آن اگر یک گوشی پیکسل در اختیار داشته باشید و اتصال وای‌فای را در پیکسل بوک از دست بدهید، دستگاه به صورت خودکار به دیتای موبایل شما متصل می‌شود. این لپ‌تاپ 999 دلار قیمت داشته و از امروز برای پیش‌خرید در دسترس قرار دارد. زمان حضور در بازار این لپ‌تاپ 31 اکتبر (9 آبان 1396) تعیین شده است.

منبع

ارسال یک پاسخ