معرفی iMac Pro جدید آپدیت مک‌بوک‌ها و آی‌مک‌ها

0
2728
معرفی iMac Pro جدید آپدیت مک‌بوک‌ها و آی‌مک‌ها

امسال برخلاف سال قبل از Mac Pro‌ در محصولات سخت‌افزاری اپل خبری نبود به جای آن یک کامپیوتر همه‌کار جدید به نام iMac Pro معرفی شد. iMac Pro جدید به عنوان قوی‌ترین و پیشرفته‌ترین کامپیوتر مک اپل شناخته می‌شود و در کنار آن نسل‌های تازه کامپیوترهای معمول iMac و مک‌بوک معرفی شدند.

معرفی iMac Pro جدید آپدیت مک‌بوک‌ها و آی‌مک‌ها

کامپیوتر جدید آی‌مک پرو که البته تا ماه دسامبر سال جاری یعنی اواخر پاییز به بازار ارائه نمی‌شود دارای یک صفحه‌نمایش 27 اینچی با وضوح 5K بوده که تا به انیجا تفاوتی با نمونه‌های مشابه iMac ندارد. البته بدنه دستگاه به رنگ خاکستری است که از این لحاظ نسبت به نمونه‌های معمول مجزا می‌شود. یک تغییر اولیه در این کامپیوتر نسبت به نمونه‌های عادی تغییر سیستم خنک‌کننده این سیستم است که با فن‌های جای گرفته در مرکز کاملا تقویت شده و تجربه خنک‌تری را به همراه می‌آورد. این کامپیوتر می‌تواند با پردازنده‌های Intel Xeon تا سقف 18 هسته سفارشی‌سازی شود که در نوع خود بسیار جالب توجه است البته آپشن‌های ارزان‌قیمت‌تر 8 و 10 هسته‌ای نیز از این مجموعه ارائه می شود. حافظه رم دستگاه می‌تواند تا 128GB ECC ارتقا پیدا کند و حافظه داخلی آن را نیز از نوع SSD می‌توان تا 4 ترابایت ارتقا داد.

معرفی iMac Pro جدید آپدیت مک‌بوک‌ها و آی‌مک‌ها

گرافیک این هیولا نیز در حد دیگر قسمت‌های آن است و گرافیک در راه Radeon Vega با 16 گیگابایت حافظه VRAM و با ارائه 11 ترافلاپ توان گرافیکی در حالت single precision و 22 ترافلاپ در حالت half precision در آن در دسترس قرار  دارد. ارتباطات این iMac افسانه‌ای نیز در نوع خود جالب توجه است؛ این مدل اولین مک شرکت اپل به حساب می‌آید که در آن از ارتباط Ethernet با سرعت 10Gb پشتیبانی می‌شود و 4 پورت تاندربولت دارد. به این مجموعه می‌توان دو نمایشگر خارجی 5K و دو مجموعه RAID را متصل کرد. قیمت پایه iMac Pro جدید از 5000 دلار آغاز می‌شود.

آی‌مک‌های معمول اپل به گفته این شرکت دارای بهترین نمایشگرهایی هستند که تا به حال ساخته‌ شده‌اند. این نمایشگرها 43 درصد نسبت به نسل قبل روشن‌تر بوده و از درجه 10 بیتی dithering بهره می‌برند. در این iMacهای جدید از پروسسورهای Kaby Lake استفاده شده و نسخه‌های 21.5 اینچی در آنها می‌توانند به 32 گیگابایت رم و نسخه‌های 27 اینچی تا 64 گیگابایت رم مجهز شوند. در زمینه حافظه داخلی نیز ظرفیت به 2 ترابایت به صورت ترکیبی هارد و SSD افزایش یافته است.

معرفی iMac Pro جدید آپدیت مک‌بوک‌ها و آی‌مک‌ها

 

در زمینه گرافیک نیز با بهبود روبرو می‌شویم. گرافیک‌های Intel Iris iGPU تا 80 درصد بهبود نسبت به نسل قبلی را تجربه کرده‌اند و برای کاربران حرفه‌ای‌تر، گرافیک‌های سری AMD Radeon Pro 5xx در نظر گرفته شده است. قیمت نسخه پایه 21.5 اینچی این سری از 1100 دلار آغاز می‌شود و در صورت سفارش صفحه‌نمایش 4K این قسمت به 1300 دلار می‌رسد. آی‌مک‌های رتینا با صفحه‌نمایش‌های 5K نیز از 1800 دلار آغاز می‌شوند.

معرفی iMac Pro جدید آپدیت مک‌بوک‌ها و آی‌مک‌ها

برای مک‌بوک‌ها اتفاق خاصی جز ظاهر شدن پروسسورهای Kaby Lake‌ اینتل و قیمت‌های پایین تر رخ نداده است. نسخه پایه مک‌بوک با 50 درصد SSD سریع‌تر اینک از 1300 دلار آغاز می‌شود و MacBook Pro نسخه 13 اینچی نیز از قیمت 1300 دلار آغاز می‌شود. مک‌بوک پرو 15 اینچی از گرافیک سریع‌تری برخوردار شده و قیمت پایه آن اینک 2400 دلار است. این مک‌بوک‌ها از امروز در سایت اپل در دسترس قرار دارند.

منبع 1

منبع 2

ارسال یک پاسخ