نیسان GT-R50 هیولای 710 اسبی 1 میلیون یوروئی!

0
1909
نیسان GT-R50 هیولای 710 اسبی 1 میلیون یوروئی!

کمپانی ژاپنی نیسان یکی از خوشنام‌ترین سازندگان ماشین به حساب می‌آید که برخی از تولیدات آن طرفداران پر و پا قرصی در سرتاسر جهان دارد. این شرکت چند روز پیش در نمایشگاه خودروی لوس‌آنجلس از ماکسیما 2019 رونمائی کرد که از طراحی جدید و امکانات جذابی بهره می‌برد این شرکت اما امروز محصولی خاص برای مشتریانی متفاوت را به نمایش گذاشته که شاید نمونه آن را به ندرت در تولیدات این شرکت بتوان سراغ گرفت. نیسان GT-R50 همانطور که از نام آن مشخص است به افتخار پنجامین سال تولید سری لوکس و اسپورتی GT-R این شرکت ساخته شده است. این خودروی فوق‌‌العاده که توسط نیم Italdesign طراحی شده است به نوعی ادامه‌ای بر مدل 2019 قبلی این سری یعنی GT-R Nismo بود که با قیمتی نزدیک به 175 هزار دلار گران‌قیمت‌ترین مدل جدید نیسان به حساب می‌آمد.  نیسان GT-R50 اما این رکورد به اندازه‌ای جابجا می‌کند که شاید در ابتدا انتظار آن را نداشته باشید. قیمت در نظر گرفته شده برای این خودرو 990 هزار یورو قبل از محاسبه مالیات است که با برگرداندن آن به دلار به رقم باورنکردنی 1 میلیون و 120 هزار دلار می‌رسیم.

Nissan GT-R50 Nissan GT-R50 Nissan GT-R50

علت این قیمت بالا را باید در Limited بودن این خودرو جست‌وجو کرد چرا که از آن قرار است تنها 50 عدد ساخته شود و ارائه آن به مشتریان در سال 2019 انجام خواهد شد. اگر فکر می‌کنید که GT-R جدید تنها در طراحی با Nismo متفاوت است اشتباه می‌کنید چرا که در زیر پوسته این هیولای زیبا، قلب تپنده قدرتمندی پنهان شده است؛ موتور این مدل یک نمونه 3.8 لیتری twin-turbo شش سیلندر با توان 710 اسب بخار است که 110 اسب بخار بیشتر از موتور استاندارد Nismo بوده و گشتار آن نیز از 481 پوند-فوت (652 نیوتون-متر) حالا به رقم فوق‌العاده 575 پوند-فوت (780 نیوتون-متر) رسیده است.

Nissan GT-R50 Nissan GT-R50 Nissan GT-R50

جدا از تغییرات در بخش موتوری، نیسان GT-R50 در زمینه سیستم تعلیق نیز با برخورداری از سیستم همواره در حال تطبیق Bilstein با بهبود روبرو شده و ترمزهای ارتقاء یافته Brembo نیز متوقف کردن این هیولا را به امر آسانی بدل کرده‌اند. جعبه دنده شش سرعت با کلاچ دوگانه، دیفرنسیال حجیم‌تر و میل‌لینک قوی‌تر سایر موارد قابل اشاره در مورد این خودرو را تشکیل می‌دهند.

منبع

ارسال یک پاسخ