همه جزییات از سرویس بازی گوگل Stadia از الف تا ی

0
2013
همه جزییات از سرویس بازی گوگل Stadia از الف تا ی

شرکت گوگل چند ماه پیش از سرویس بازی جدیدی به نام Google Stadia رونمایی کرد که در آن امکان انجام بازی‌های پیشرفته روی پلتفزم‌های متعددی از تبلت و گوشی هوشمند گرفته تا تلویزیون بدون نیاز به سخت‌افزار پیشرفته و تنها با تکیه بر یک اتصال اینترت پر سرعت فراهم خواهد بود. در گوگل Stadia به دلیل انجام عملیات سنگین در هر دو بخش گرافیک و پردازش در سرورهای قدرتمند گوگل، می‌‌توان بازی‌های در سطح کنسول‌های پیشرفته را با سخت‌افزارهای عادی انجام داد و برای این کار تنها به یک اتصال اینترنت قوی نیاز خواهد بود.

 

در رابطه با گوگل Stadia تا به امروز جزییات اندکی در دسترس قرار گرفته بود اما گوگل امروز این اطلاعات را تکمیل کرد و تمامی زوایای پنهان این سرویس جدید را نمایان ساخت. در پله نخست باید بدانید که Stadia در ماه نوامبر سال جاری در کشورهای بلژیک،‌ فنلاند،‌ کانادا، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایرلند،‌ ایتالیا، هلند، نروژ، اسپانیا، سوئد، بریتانیا و آمریکا در دسترس قرار می‌گیرد و احتمالا در آینده کشورهای بیشتری نیز به این لیست افزوده می‌شوند.

همه جزییات از سرویس بازی گوگل Stadia از الف تا ی

گوگل Stadia در دو رده مختلف شامل Stadia Base و Stadia Pro ارائه می‌شود که اولی رایگان بوده و دومی هزینه‌ای معادل 9.99 دلار را به کاربران تخمیل می‌کند. نکته مهم در این میان این است که نسخه Base هنوز آماده ارائه نیست و از سال 2020 عرضه آن آغاز می‌شود و در صورتی که قصد خرید نسخه Pro را دارید نیز راهی جز تهیه مستقیم آن با خرید یک باندل 129 دلاری موسوم به Stadia Founder’s Edition وجود ندارد! این باندل از هم‌اکنون برای پیش‌سفارش در Google Store در دسترس قرار دارد و شامل یک کنترتر آبی تیره Limited به نام Night Blue Stadia Controller، یک کروم‌کست الترا و یک اشتراک سه‌ماهه برای دسترسی به Stadia Pro و بازی Destiny 2: The Collection می‌شود. خریداران همچنین امکان تهیه یک Buddy Pass برای هدیه دادن اشتراک سه‌ماهه Stadia Pro به دوستان خود را نیز خواهند داشت.

نسخه Pro و Base استادیا جدا از قیمت در موارد دیگری نیز با یکدیگر تفاوت دارند که شاید مهم‌ترین آنها در بحث صدا و تصویر باشد؛ نسخه رایگان این پلتفرم به وضوح 1080p و صدای استریو محدود است اما اگر با تهیه اشتراک به سراغ نسخه پرو این فناوری بروید امکان دستیابی به وضوح 4K با 60 فریم در ثانیه، آن‌ هم به صورت HDR را خواهید داشت و صدای 5.1 ساراند نیز انتظار شما را می‌کشد. البته برای دستیابی به چنین کیفیتی به سرعت نسبتا بالایی احتیاج خواهید داشت؛‌ چیزی نزدیک به 35 مگابیت بر ثانیه. با کاهش وضوح، سرعت اینترنت مورد نیاز برای انجام بازی نیز کاهش می‌یابد و مثلا در وضوح 1080p به تنها 20Mbps می‌رسد و حتی با سرعت مابین 5 تا 10 مگابیت بر ثانیه نیز امکان انجام بازی با وضوح 720p وجود دارد.

همه جزییات از سرویس بازی گوگل Stadia از الف تا ی

اگر هیجان‌زده شده‌اید و قصد دارید این سرویس را هم‌اینک امتحان باید بدانید که حتی بعد از پرداخت هزینه 9.99 دلاری سرویس Pro نیز هنوز هیچ گیمی در اختیار شما نیست (به استثنای اینکه باندل بالا را خریدارای کنید) و باید باری هر عنوان بازی که قصد انجام آن را دارید هزینه جداگانه‌ای را پرداخت نمایید و این هزینه جدا از این  خواهد بود که در حال استفاده از کدام نسخه Stadia یعنی پرو یا رایگان هستید! البته برای کاربران پرو، در این میان امتیازهایی به جز کیفیت بالاتر بازی وحود دارد و برای نمونه هر بار بازی‌هایی به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار گرفته و روی برخی برخی بازی‌های خاص، تخفیف‌هایی را نیز دریافت می‌نمایند که هیچ یک در نسخه Base یا رایگان وجود ندارد. گوگل البته هنوز در مورد قیمت بازی‌های آینده این سرویس اظهارنظری نکرده است.

همه جزییات از سرویس بازی گوگل Stadia از الف تا ی

بازی‌های در نظر گرفده شده برای گوگل Stadia در ابتدا شامل 31 بازی مختلف خواهد بود که لیست آنها به این ترتیب است:

-Dragon Ball Xenoverse 2
-Doom Eternal
-Doom (2016)
-Rage 2
-The Elder Scrolls Online
-Wolfenstein: Youngblood
-Destiny 2
-Get Packed
-Grid
-Metro Exodus
-Thumper
-Farming Simulator 19
-Baldur’s Gate III
-Power Rangers: Battle for the Grid
-Football Manager
-Samurai Shodown
-Final Fantasy XV
-Tomb Raider: Definitive Edition
-Rise of the Tomb Raider
-Shadow of the Tomb Raider
-NBA 2K
-Borderlands 3
-Gylt
-Mortal Kombat 11
-Darksiders Genesis
-Assassin’s Creed: Odyssey
-Just Dance
-Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint
-Tom Clancy’s The Division 2
-Trials Rising
-The Crew

همه جزییات از سرویس بازی گوگل Stadia از الف تا ی

سرویس گوگل Stadia امکان بازی روی کامپیوتر با مرورگر کروم، روی تلویزیون (با دانگل کروم‌کست الترا و کنترلر Stadia) و روی گوشی‌های هوشمند و تبلت را خواهد داشت اما در ابتدا تنها روی گوشی‌های جدید پیکسل از جمله پیکسل 3 و Pixel 3 XL همراه با Pixel 3a و Pixel 3a XL ارائه می‌شود. کنترلر گوگل Stadia به صورت مجزا با قیمت 69 دلار عرضه شده و می‌توان آن را در سه رنگ مشکی، سفید و رنگ سبزی به نام Wasabi تهیه کرد.

منبع

ارسال یک پاسخ