هواوی، دومین کمپانی بزرگ موبایل دنیا؛ اپل سوم است!

0
3681
هواوی، دومین کمپانی بزرگ موبایل دنیا؛ اپل سوم است!

هنوز مدت زیادی از اظهارنظر جنجالی مدیرعامل هواوی در مورد تصمیم این شرکت برای گذر از اپل و رسیدن به جایگاه دوم شرکت‌های تولید‌کننده گوشی‌های موبایل نگذشته است که ظاهرا این تصمیم اینک به حقیقت پیوسته است. طبق آمار جدیدی که موسسه تحقیقاتی Counterpoint امروز منتشر کرده است شرکت هواوی در ماه‌های ژوئن و جولای توانسته است با پشت سر گذاشتن اپل به دومین کمپانی بزرگ اسمارت‌فون در جهان تبدیل شود. در این آمار همانطور که به راحتی می‌توان حدس زد اولین کمپانی بزرگ موبایل دنیا و بزرگ‌ترین شرکت تولید‌کننده گوشی‌های هوشمند، شرکت کره‌ای سامسونگ است که به خصوص با ارائه پرچمداران گلکسی S8 و S8 پلاس در ابتدای سال و گلکسی نوت8 در طی چند روز گذشته جایگاه خود را در این رأس تثبیت کرده است.

هواوی، دومین کمپانی بزرگ موبایل دنیا؛ اپل سوم است!

در این گزارش همچنین به آمار فروش گوشی‌های هوشمند مختلف در طی ماه جولای اشاره شده که در این گزارش آیفون 7 و آیفون 7 پلاس با اختلاف نسبت به رقبا در جایگاه اول و دوم قرار دارند. نزدیک به 7 درصد گوشی‌های به فروش رسیده در سرتاسر دنیا طبق این آمار آیفون 7 یا آیفون 7 پلاس هستند. پس از این دو مدل Oppo R11 و A57 و سپس گلکسی اس 8 سامسونگ قرار دارد.

هواوی، دومین کمپانی بزرگ موبایل دنیا؛ اپل سوم است!

نکته جالب اینکه طبق آمار Counterpoint هیچ اسمارت‌فونی از هواوی در بین 10 گوشی پر فروش دنیای موبایل در ماه جولای 2017 قرار ندارد که این موضوع به دلیل جنگیدن هواوی در چندین و چند جبهه مختلف و در رده‌های کاربری و قیمتی گوناگون است که با وجود آنکه به فروش بالاتر این کمپانی منجر می‌شود اما با تمرکز نکردن روی یک گوشی،  این شرکت را از شناخته شدن برند در سطح جهانی باز می‌دارد، نکته‌ای که در صورت تمایل هواوی به حفظ و استحکام این جایگاه در دراز مدت کاملا به ضرر این کمپانی تمام می‌شود. آمار موسسه Counterpoint البته نسبت به آمار معتبرتر در این زمینه همجون گزارش Strategy Analytics از فروش گوشی‌های موبایل در سه ماهه دوم سال 2017 چندان دقیق به نظر نمی‌رسد چرا که طبق آمار موسسه استراتژی آنالایتیکس یکی از پر فروش‌ترین گوشی‌های این سه‌ماهه مدل Redmi 4A از شائومی است که در لیست Counterpoints نشانی از آن دیده نمی‌شود.

منبع

ارسال یک پاسخ