هواوی ناخواسته مشخصات Watch GT را لو داد!

0
1177
هواوی ناخواسته مشخصات Watch GT را لو داد!

ساعت‌های هوشمند در طی یکی دو ماه گذشته بار دیگر در کانون توجه قرار گرفته‌اند و علاوه بر اپل واچ سری 4 و سامسونگ گلکسی واچ، چندی پیش نیز از LG Watch W7 رونمائی شد و حالا ظاهرا نوبت هواوی برای خودنمائی در این زمینه رسیده است؛ ساعت هوشمند هواوی که Watch GT نام دارد البته هنوز به صورت رسمی معرفی نشده و احتمالا تا چند روز دیگر عرضه خواهد شد اما در این فاصله خبرهای جالب‌توجه‌ای در مورد این ساعت منتشر شده که منبع آنها در یک مورد، موثق‌ترین منبع ممکن یعنی خود سایت هواوی بوده است! سایت شرکت هواوی، امروز ظاهرا به اشتباه برای دقایقی، اطلاعات نسبتا کاملی از این ساعت همراه با تصویر آن را منتشر کرده که با وجود آنکه این اطلاعات به سرعت از روی این درگاه پاک شده است اما همین زمان کوتاه نیز برای رخنه کردن این خبر در سرتاسر وب کافی بوده است.

هواوی ناخواسته مشخصات Watch GT را لو داد!

هواوی Watch GT طبق این اطلاعات دارای یک صفحه‌نمایش دایره‌ای 1.39 اینچی با وضوح 454×454 پیکسل از نوع AMOLED بوده که پردازش در آن با پروسسور Cortex M4 انجام شده و 420 میلی آمپر ساعت باتری دارد. ظاهرا اسمارت‌واچ هواوی با یک بار شارژ این باتری تا 30 روز در حالت نمایش ساعت دوام داشته و این دوام در یک استفاده معمول به 2 هفته و در هنگام روشن بودن GPS به 22 ساعت می‌رسد. اتصال باتری ساعت با شارژر از طریق یک رابط مغناطیسی انجام می‌شود و زمان شارژ نیز از 0 تا 100 درصد کمتر از 2 ساعت خواهد بود.

در پشت ساعت یک سنسور مانیتور ضربان قلب قرار دارد و بدنه دستگاه نیز تا فشار 5 اتمسفر (عمق 50 متری زیر آب) نفوذ ناپذیر باقی می‌ماند. جنس این بدنه از فولاد ضد زنگ 316L بوده و با پوشش PVD، اثرات انگشت و آلودگی را از خود دور می‌کند. وزن این ساعت نیز بدون بند به 46 گرم می‌رسد.

هواوی ناخواسته مشخصات Watch GT را لو داد!

در مورد سیستم‌عامل با اینکه هواوی تا به امروز از سیستم‌عامل Wear OS گوگل بهره برده اما ظاهرا این بار ماجرا به گونه‌ دیگری و همچون سامسونگ دنبال شده و در این ساعت از یک سیستم‌عامل اختصاصی توسعه‌داده شده توسط خود هواوی در Watch GT استفاده شده است. مسیریاب‌های ماهواره‌ای مبتنی بر سیستم‌های GPS/GLONASS/BeiDou/Galileo نیز در این اسمارت‌واچ پیش‌بینی شده‌اند.

شایعات قبلی در مورد این ساعت به قیمت کمتر از 200 یوروئی آن اشاره داشت که در صورت تحقق می‌تواند برگ برنده‌ای برای هواوی در مقابل اپل واچِ 399 دلار، گلکسی واچ 330 دلاری و به خصوص ال‌جی واچ 450 دلاری باشد.

منبع

ارسال یک پاسخ