واتساپ تقلبی ،‌در 24 ساعت یک میلیون بار دانلود شد!

0
2467
واتساپ تقلبی ،‌در 24 ساعت یک میلیون بار دانلود شد!

روز گذشته یک اپلیکیشن فیک و تقلبی واتساپ Play Store گوگل منتشر شد و توانست ظرف 24 ساعت به دانلود یک میلیونی دست پیدا کند. این اپ در حال حاضر ار این فروشگاه حذف شده و گوگل نیز توسعه‌دهنده آن را به دلیل نقض مقررات این شرکت بلاک کرده است. البته خوشبختانه این واتساپ تقلبی از نوع مخرب نبوده و تنها یک برنامه تبلیغاتی برای دیگر اپ‌ها بوده است. این برنامه از عنوان WhatsApp Update و لوگوی خود واتس‌اپ بهره می‌برده و بنابراین بسیاری از کاربران در صحت شکی نکرده‌اند

واتساپ تقلبی ،‌در 24 ساعت یک میلیون بار دانلود شد!

برنامه‌نویس واتساپ تقلبی تواسته بود با یونیکد white space جوری وانمود که این برنامه از سوی خود شرکت WhatsApp تولید شده است. این برنامه‌نویس این کار را از طریق کپی کردن عنوان توسعه‌دهنده استفاده شده برای اپلیکیشن اصلی WhatsApp انجام داده و این در حالی ست که گوگل اجازه استفاده از عنوان یا لوگوهای شناخته شده را به کاربران معمول نمی‌دهد ولی این شخص با استفاده از یونی‌کد whaite space سیستم احراز هویت کامپیوتری گوگل را به نحوی گمراه ساخته که این سیستم به این باور رسیده که مشکلی در اسم این برنامه‌نویس (که طبعتا متفاوت از اسم صحیح قانونی توسعه‌دهنده واتساپ است) وجود نداشته و بدین‌ترتیب حتی کاربران نیز حین این دانلود با برحوردن با نام دولوپری که نام وی با WhatsApp Inc شروع می‌شود شکی به خود راه نداده‌‌اند.

با اینکه این اپلیکیشن واتساپ تنها به مقاصد تبلیغاتی و کسب و درآمد ساخته شده بود شاید نمونه‌‌های بعدی از این مورد به قصد خرابکاری و ایجاد مشکل برای گوشی‌های کاربران ارائه شود. نکته جالب اینکه ظاهرا این اولین نمونه نیز در این مورد نبوده و برای تمونه اپلیکیشن‌های fake متعددی تاکنون برای فیس‌بوک ارائه شده است.

منبع

ارسال یک پاسخ