واکنش سامسونگ به گزارش‌های خرابی گلکسی فولد

0
2659
واکنش سامسونگ به گزارش‌های خرابی گلکسی فولد

گلکسی Fold اولین گوشی تاشوی واقعی سامسونگ در اوائل اسفند سال گذشته همزمان با  گلکسی S10، گلکسی S10 پلاس وگلکسی S10e همراه با گلکسی S10 5G رونمائی کرد؛ این گوشی دارای یک صفحه‌نمایش 4.6 اینچی در بخش خارجی و یک صفحه‌نمایش 7.3 اینچی در داخل بود و مانند یک کتاب باز می‌شد. شرکت سامسونگ در طی چند روز گذشته، نسخه نهائی این مدل را در اختیار خبرنگاران و رسانه‌های معتبر جهت بررسی قرار داد اما تقریبا بلافاصله گزارش‌هائی از خرابی گلکسی فولد در قسمت صفحه‌نمایش داخلی از مدیاهای مختلف منتشر شد. خرابی گلکسی فولد در حالی‌که با نسخه نهائی این دستگاه روبرو هستیم تعجب و ناامیدی کاربران این برند را به همراه داشت و سوال‌هایئ را در این زمینه ایجاد کرد. سامسونگ اما بدون فوت وقت امروز به این گزارش‌ها واکنش نشان داده و قول بررسی بیشتر در این زمینه را داده است.

واکنش سامسونگ به گزارش‌های خرابی گلکسی فولد

خرابی گلکسی فولد در این گزارش‌ها به معنای کار نکردن همه یا بخشی از صفحه‌نمایش داخلی دستگاه‌ و ناتوانی آن از به نمایش درآوردن محتوای تصویری عنوان شده است. برای نمونه Dieter Bohn از سایت The Verge و Steve Koach از CNBC در شرایط عادی با این مشکل در دستگاه روبرو شدند که تجربه‌های آنها را در تصاویر بالا و پائین می‌توانید مشاهده کنید.

واکنش سامسونگ به گزارش‌های خرابی گلکسی فولد

تجربه یکی دیگر از فعالان رسانه یعنی MKBHD که یکی از یوتیوبرهای محبوب به حساب می‌آید البته متفاوت از دو رسانه قبلی بوده جائی‌که این شخص به گمان اینکه لایه روی صفحه‌نمایش، یک پوشش محافظ ساده برای خراشیده نشدن صفحه‌نمایش است، اقدام به کنار زدن آن کرده، غافل از اینکه این پوشش، بخشی از صفحه‌نمایش به حساب آمده و تلاش برای کنار زدن آن به خرابی گلکسی فولد در صفحه‌نمایش داخلی می‌انجامد.

واکنش سامسونگ به گزارش‌های خرابی گلکسی فولد

بیانیه رسمی سامسونگ در رابطه با این خرابی‌های گزارش شده به این شرح است:

تعداد محدودی از نمونه‌های اولیه گلکسی Fold، در اختیار رسانه [ها] برای بررسی قرار گرفت. [پس از آن] گزارش‌های معدودی را در رابطه با صفحه‌نمایش اصلی در نمونه‌های ارائه شده دریافت کردیم. ما این دستگاه‌ها را برای مشخص شدن علت ماجرا به صورت شخصی و به طور کامل بازبینی خواهیم کرد.

جدا از آن گزارش شده است که تعداد کمی از بررسی‌کننده‌گان با کنار زدن لایه رویی صفحه‌نمایش موجب آسیب رسیدن به پنل شده‌اند. صفحه‌نمایش اصلی در گلکسی Fold دارای یک لایه محافظ رویی است که بخشی از ساختار طراحی شده صفحه‌نمایش برای محافت از پنل در مقابل خراشیدگی‌های غیر عمدی محسوب می‌شود. کنار زدن این لایه محافظ یا افزودن چسبنده‌ها[یی] به صفحه‌نمایش اصلی ممکن است باعث آسیب شود. [در همین راستا] از رسیدن این اطلاعات به مشتریان‌مان اطمینان حاصل می‌کنیم.

جدا از مشکل ایجاد شده برای MKBHD که به کنار زدن لایه محافظ باز می‌گردد دیگر علت‌های خرابی گلکسی فولد هنوز مشخص نیست و در حالی‌که هنوز این دستگاه به صورت عمده وارد بازار نشده هنوز نمی‌توان با اطمینان در مورد آینده این محصول و دوام آن در آینده سخن گفت هرچند نگفته پیداست که یکی از فرم‌فاکتورهای محبوب سال‌های آینده به گوشی‌های تاشو تعلق دارد و حتی در صورتی که نمونه‌های اولیه‌ای مثل گلکسی Fold در ابتدا با مشکلاتی روبرو شوند آینده در نهایت به نفع این دیوایس‌ها رقم خواهد خورد.

منبع

ارسال یک پاسخ