ورود 29 میلیون ایفون 10 به بازار در سه ماه آخر سال

0
2345
ورود 29 میلیون ایفون 10 به بازار در سه ماه آخر سال

همین چند روز پیش بود که Ming-Chi Kuo تحلیلگر موسسه KGI اعلام کرد که به دلیل تقاضای پائین، تولید آیفون 10 تابستان امسال متوقف می‌شود؛ به گفته Kuo، فروش ایفون 10 در سه‌ماهه اول سال 2018 به زحمت به 18 میلیون عدد می‌رسد که این رقم با پیش‌بینی 20 تا 30 میلیون عددی برای فروش این گوشی در این برهه زمانی ناسازگار بوده و در تابستان امسال منجر به توقف تولید این گوشی می‌شود. پیش‌بینی‌های Kuo با اینکه معمولا در دنیای واقعی نیز به حقیقت می‌پیوندد اما این بار ظاهرا باید اشتباهی را به حساب وی واریز کرد چرا که طبق اعلام موسسه تحقیقاتی Canalys، شرکت اپل در سه‌ماهه چهارم سال 2017 یعنی فصل پیش موفق شده تا 29 میلیون گوشی ایفون 10 را به بازار ارائه کند. البته ورود به بازار (ship) لزوما به معنای فروش نیست و مطمئنا همه این تعداد به فروش نرسیده اما بسیار بعید به نظر می‌رسد که این تعداد 29 میلیون عدد در سه‌ماهه بعدی تا اندازه‌ای افت کند که به گفته Kuo فروش ایفون 10 را به تنها 18 میلیون عدد برساند.

ورود 29 میلیون ایفون 10 به بازار در سه ماه آخر سال

 

 

طبق اعلام کانالیز، بیشترین میزان فروش آیفون X در کانال‌های اپراتوری و با قراردادهای طولانی‌مدت بوده است که قیمت 999 دلاری این گوشی را به نحوی تغییر می‌دهد که تهیه آن برای کاربران با توجیه اقتصادی همراه باشد. یک نکته جالب دیگر این گزارش این است که نزدیک به یک چهارم این عرضه 29 میلیونی (یعنی نزدیک به 7 میلیون) در کشور چین رخ داده، جائی‌که اپل تنها برند خارجی حاضر در بین پنج برند برتر بازار اسمارت‌فون به حساب می‌آید.

با اینکه عرضه 29 میلیونی برای اسمارت‌فونی با قیمت پایه  999 دلاری، رقم بسیار مناسبی به حساب می‌آید اما هنوز پائین‌تر از حد انتظار شرکت اپل است. یکی از علت‌های ناراضی بودن اپل و انتظار برای دست‌ یافتن به عددهای بالاتر را باید به تأخیرهای عرضه در ماه نوامبر باز می‌گردد که البته در ماه دسامبر جبران شد.

منبع

ارسال یک پاسخ