کارت گرافیک اکسترنال را به زودی به لپ‌تاپ‌تان وصل کنید!

0
2730
کارت گرافیک اکسترنال را به زودی به لپ‌تاپ‌تان وصل کنید!

وقتی صحبت از قدرت پردازش به میان می‌آید تقریبا همیشه کامپیوترهای دسک‌تاپ از قدرت بسیار بالاتری نسبت به لپ‌تاپ‌ها برخوردار بوده و زماتی که پای گرافیک به میان بیاید، این اختلاف بسیار بیشتر نیز می‌شود چرا که اغلب لپ‌تاپ‌ها دارای کارت گرافیک ضعیف‌تری نسبت به همتایان دسک‌تاپی خود هستند و در مسائلی مثل خنک‌کننده‌‌ها و فضای اختصاص یافته به کارت گرافیک نیز نمی‌توان این دو را با هم مقایسه کرد. بحث استفاده از گرافیک اکسترنال دسک‌تاپی برای لپ‌تاپ‌ها بحث جدیدی نیست و در گذشته نیز شرکت‌های مختلفی به این موضوع مبادرت کرده‌اند؛ NVIDIA گرافیک‌های اکسترنال تازه‌ای را در هر دو سطح Titan XP و Quadro ارائه کرده که می‌توان آنها را در لپ‌تاپ‌های مختلف با سخت‌افزارهای گوناگون به کار گرفت.

شرکت انویدیا برای عملی شدن این ایده هیجان‌انگیز از هم‌اکنون در حال مذاکره با سازندگان مختلف بوده که از میان آنها به شرکت‌هایی نظیر Bizon، Magma و Sonnet اشاره شده که قرار است راه‌حل‌های خود در این زمینه را در ماه سپتامبر پیش رو ارائه کنند. باب پِت معاونت ارشد انویدیا در بخش تصویرسازی حرفه‌ای (Professional Visualization) در این زمینه می‌‌گوید :‌«در حالی که توان کامپیوتری بیشتری نسبت به همیشه برای واقعیت مجازی، رندرینگ photoreal و هوش مصنوعی نیاز است، سیستم‌های پرتابل [لحظه به لحظه] باریک‌تر و سبک‌تر می‌شوند با توان و حافظه محدودتر». وی در ادامه راه‌حل این مشکل را eGPU جدید این شرکت دانسته که می‌تواند قدرتمند‌ترین گرافیک‌ها را به لپ‌تاپ‌ها متصل کند و از این دستگاه‌ها در سنگین‌ترین کاربردهای گرافیکی استفاده کند.

کارت گرافیک اکسترنال را به زودی به لپ‌تاپ‌تان وصل کنید!

نمونه‌ای از تفاوت رندر تصویر با گرافیک داخلی لپ‌تاپ و GPU اکسترنال را می‌توان در تصویر بالا مشاهده کرد. Nvidia هنور جزئیات بیشتری در مورد این پروژه جدید اشاره نکرده و زمان ارائه و نحوه کارکرد آن روی سیستم‌های جدید و قدیمی مشخص نشده است.

منبع

ارسال یک پاسخ