کانگوروها بزرگ‌ترین مشکل ماشین خودران ولوو در استرالیا!

0
2232
کانگوروها بزرگ‌ترین مشکل ماشین خودران ولوو در استرالیا!

شرکت سوئدی خودروسازی ولوو در حال تست ماشین خودران این شرکت در کشورهای مختلف از جمله استرالیا است. در این میان این شرکت با مشکل بزرگی در این کشور روبرو شده که تا به امروز پیش‌بینی آن را را نکرده بوده است. کانگوروها در استرالیا، بزرگ‌ترین جمعیت حیواناتی که با ورود به جاده منجر به تصادف می‌شوند را تشکیل داده و به صورت دقیق 90 درصد تصادفات جاده‌ای با حیوانات در این کشور با کانگورو صورت می‌پذیرد.

کانگوروها بزرگ‌ترین مشکل ماشین خودران ولوو در استرالیا!

ماشین‌های خودران یا Self driving car دارای توانایی شناسایی حیواناتی هستند که به جاده وارد می‌شوند حیوانات اهلی و غیر اهلی مثل گاو و گوسفند، آهو یا گوزن. این حیوانات دارای حرکت‌های ساده قابل پیش‌بینی هستند اما داستان در مورد کانگوروها کاملا متفاوت است. در یک ماشین خودران برای شناسایی جسم خارجی نزدیک شونده به ماشین، زمین به عنوان یک بیس یا پایه ثابت در نظر گرفته شده و حرکت جسم روی زمین معیاری برای نزدیک یا دور شدن آن به خودرو است. در مورد کانگوروها با توجه به پرش بسیار بلند آنها که می‌تواند در یک لحظه چندین متر حیوان را به جلو پیش می‌برد این سیستم تشخیص حیوانات کارآمد نبوده و پتانسیل برخورد با آنها را بسیار افزایش می‌دهد.

به گفته David Pickett مدیر فنی ولوو در استرالیا، وقتی کانگوروها پرش می‌کنند در فاصله‌ای بسیار دورتر از جایی که پرش را از روی زمین آغاز کرده‌اند فرود می‌آیند و این پروسه شناسایی را بسیار مشکل می‌کند. ولوو همچنان در پی یافتن راه حلی برای این مشکل است.

منبع

ارسال یک پاسخ