گوشی تاشوی موتورولا RAZR جدید با این قابلیت‌ها می‌آید

0
1463
گوشی تاشوی موتورولا RAZR جدید با این قابلیت‌ها می‌آید

تقریبا 15 سال بعد از معرفی مدل اصلی و اوریجینال RAZR، گفته‌ها و شنیده‌ها حاکی از آن است که به زودی باید منتظر دیدن موتورولا RAZR جدید باشیم. اولین تصاویر موتورولا RAZR 2019 نخستین بار نزدیک به یک ماه و نیم پیش در دسترس قرار گرفت و پس از چندی ویدئوی Motorola RAZR مبتنی بر اطلاعات تأیید نشده به صورت غیر رسمی به نمایش گذاشته شد حالا اطلاعات جدیدی توسط سایت XDA Developers منتشر شد که ما را با سیمای RAZR جدید بیشتر آشنا می‌کند.

گوشی تاشوی موتورولا RAZR جدید با این قابلیت‌ها می‌آید

اطلاعات XDA Developers نه‌تنها تأیید می‌کند که کمپانی موتورولا در حال کار روی یک گوشی با صفحه‌نمایش خمیده است بلکه بر پایه اطلاعات نرم‌افزاری مشخص شده که این گوشی، حقیقتا همان RAZR جدید خواهد بود. این گوشی همانطور که پیش از این نیز مشخص شده بود علاوه بر صفحه‌نمایش داخلی آن که هنگام بسته شدن به صورت خمیده رو به داخل تا می‌شود از یک صفحه‌نمایش دوم خارجی (درست مشابه RAZR اولیه) بهره می‌برد که بخش بزرگی از اطلاعات XDA به این صفحه‌نمایش باز می‌گردد. طبق این اطلاعات این صفحه‌نمایش دوم به کل سیستم‌عامل اندروید دسترسی نداشته و در حال حاضر تنها برخی از برنامه‌های از پیش نصب شده از آن استفاده می‌کنند. این برنامه‌ها در حال حاضر Moto Actions ،Moto Display و Moto Camera نام دارند که اولی یعنی موتو دیسپلی، اطلاعات اعلان برنامه‌ها، زمان و تاریخ و وضعیت آب و هوا را به نمایش می‌گذارد و یک ویجت کوچک در آن کنترل موسیقی در حال پخش را نیز امکان‌پذیر می‌سازد.

استفاده Moto Camera از صفحه‌نمایش دوم بیشتر از همه چیز به دوربین سلفی باز می‌گردد جائی‌که با گشوده بوده این برنامه و در حالی که دوربین اصلی را به سمت خود نشانه گرفته‌اید و تصویرتان در صفحه‌نمایش دوم در حال نمایش است می‌توانید با کشیدن دست از پائین به بالا روی صفحه اصلی، اقدام به زوم کردن روی تصویر در حال نمایش از صفحه‌نمایش دوم بنمائید و یک بار ضربه زدن روی صفحه‌نمایش اصلی نیز برای گرفتن تصویر کفایت می‌کند. اگر در RAZR جدید قصد گرفتن سلفی با تایمر را نیز داشته باشید این تایمر در صفحه‌نمایش دوم نشان داده می‌شود.

گوشی تاشوی موتورولا RAZR جدید با این قابلیت‌ها می‌آید

صفحه‌نمایش دوم در RAZR جدید جدا از گشودن برخی اپلیکیشن‌های معدود، در حال حاضر محلی برای 6 تنظیم سریع یا Quick Setting نیز خواهد بود که از آن جمله باید به وای‌فای، بلوتوث و NFC اشاره کرد. از این پنل ثانویه در هنگام باز بودن گوشی و مرور صفحات وب نیز استفاده جالبی می‌شود؛ در این حالت می‌توان با گذاشتن انگشت روی صفحه‌نمایش دوم از آن به عنوان یک ترک‌پد برای حرکت در بین صفحات استفاده کرده که پیش از این نیز در گوشی‌های مجهز به دو صفحه‌نمایش آن را دیده بودیم.

در نهایت آخرین جزء اطلاعات منتشر شده در رابطه با RAZR جدید به امکان تنظیم والپیپرهای جداگانه برای هریک از دو صفحه‌نمایش اصلی و ثانویه اشاره دارد. هنوز مشخص نیست که چه زمانی موتورولا قصد معرفی و ارائه این گوشی به بازار را دارد اما با توجه به معرفی دو گوشی خم‌شونده دیگر تا به امروز یعنی Huawei Mate X و Samsung Galaxy Fold، بازار این گونه محصولات مطمئنا در سال جاری بسیار گرم خواهد بود.

منبع

ارسال یک پاسخ