گوگل Stamp راه‌حل مشابه Story اینستاگرام!

0
2169
گوگل Stamp راه‌حل مشابه Story اینستاگرام!

حتی اگر به مقوله شبکه‌های اجتماعی و آنچه این روزها در آن می‌گذرد هم علاقه نداشته باشید شانس کمی وجود دارد که تا به امروز آنچه دنیای اسنپ‌چت و بعد اینستاگرام را متحول کرد را ندیده باشید؛ Story یا عکس و ویدئوهای موقتی که کاربران در این شبکه‌ها قرار می‌دهند به اندازه‌ای محبوب شده که حالا آنها را فیس‌بوک هم می‌بینیم و گوگل نیز به فکر راه‌اندازی راه‌حل مشابه خود در این زمینه است. آنچه وال‌استریت ژورنال در مقاله‌ای تحت عنوان گوگل Stamp نامیده است در حقیقت ترکیبی از دو کلمه Story و AMP است که دومی سرویس محبوب گوگل برای کاربران موبایل جهت مشابه سریع و بلافاصله سایت‌های مختلف است. کلمه AMP را احتمالا در کنار نام بعضی سایت‌ها هنگام جست‌وجو در گوگل دیده‌اید با قرار گرفتن نام AMP‌ در کنار نام یک وب‌سایت، ورژن متفاوت و سبکی از آن وب‌سایت با محتوایی جداگانه از سایت اصلی تقریبا بلافاصله پس از لمس نتیجه جست‌وجوی آن در گوگل ظاهر شده و بدین‌ صورت در وقت و هزینه کاربران صرفه‌جویی می‌شود.

گوگل Stamp راه‌حل مشابه Story اینستاگرام!

گوگل Stamp با گرفتن این ایده قرار است در آینده نزدیک محتوای تازه‌ای را به نتایج جست‌وجوی کاربران در گوگل بیفزاید که در آن مثل Storyهای عادی متن، عکس و ویدئو می‌تواند قرار بگیرد. با توجه حضور این نتایج در صفحه جست‌وجو، سرویس جدید گوگل این پتانسیل را دارد که بدون نیاز به نصب و ثبت‌نام در اپلیکیشنی خاص به زودی به چنان محبوبیتی دست پیدا کند که حتی از رقبای دیرینه خود در این زمینه نیز جلوتر بیفند. Stamp طبیعتا بیشتر کاربران موبایلی را هدف قرار می‌دهد اما مثل AMP عادی امکان نمایش در کامپیوترهای دسک‌تاپی را هم ظاهرا خواهد داشت.

گوگل Stamp راه‌حل مشابه Story اینستاگرام!

نوبیسنده مقاله وال‌استریت ژورنال پیش‌بینی کرده که سرویس گوگل Stamp‌ می‌تواند خیلی زود حتی در همین هفته آینده به طور کامل لانچ شود و به زودی استوری‌های گوگلی را نیز در صفحه جست‌وجو ببینیم. گوگل ظاهرا از همین حالا با رسانه‌های مهم همچون CNN، واشینگتن‌پست، Time و Vox Media برای راه‌انداختن موج اولیه معرفی این سرویس وارد مذاکرده شده است.

منبع

ارسال یک پاسخ