آخرین آپدیت تلگرام :‌ unread کردن پیام‌ها، تعویض مدیا و پخش سریع صدا

0
5627
آخرین آپدیت تلگرام :‌ unread کردن پیام‌ها، تعویض مدیا و پخش سریع صدا

آخرین آپدیت تلگرام یعنی نسخه 4.8.3 برای iOS و 4.8.10 برای اندروید امروز در دسترس قرار گرفت و طبق معمول گزینه‌های جدیدی به این پیام‌رسان افزوده شدند. اولین گزینه جدید در آخرین آپدیت تلگرام به امکان جایگزین کردن مدیا (عکس،‌ ویدئو یا صوت) در چت باز می‌گردد. تا پیش از این در صورتی که برای نمونه عکس اشتباهی را در یک چت ارسال می‌کردید تنها گزینه در اختیار شما پاک کردن آن پیغام بود و ویرایش یا ادیت کردن تنها برای چت‌های نوشتاری در دسترس قرار داشت حالا در این آپدیت جدید امکان ادیت کردن مدیا و مثلا جایگزینی یک عکس با عکسی که پیش از این ارسال شده بود وجود دارد. در این حالت درست مثل متن ادیت شده،‌ در زیر مدیا نیز گزینه edited افزوده می‌شود.

آخرین آپدیت تلگرام :‌ unread کردن پیام‌ها، تعویض مدیا و پخش سریع صدا

دیگر گزینه جدید در آخرین آپدیت تلگرام به امکان پخش وُیس یا صدای ارسالی در چت با دو برابر سرعت بیشتر است که در مواقع گوش دادن به یک صوت طولانی راه‌حل جالبی را ارائه می‌کند. دیگر قابلیت تازه به امکان unread کردن یا از حالت خواندن شدن خارج کردن یک چت تعلق دارد؛ در این حالت در iOS کافی‌ست چت مورد نظر را رو به سمت راست Swipe کرد و در اندروید با نگه داشتن دست روی چت مورد نظر، گزینه unread را انتخاب کرد. در کنار این موارد برخی گزینه‌های کم‌اهمیت‌تر همچون امکان ارسال کنتاکت‌های دارای شماره تلفن‌های متعدد برای سایرین است که تا پیش از این تنها شماره اصلی را ارسال می‌کرد.

آخرین آپدیت تلگرام :‌ unread کردن پیام‌ها، تعویض مدیا و پخش سریع صدا

در نسخه اندرویدی گزینه دیگری افزوده شده است که امکان مرور کردن چت‌‌ها را به شما می‌دهد؛ در این حالت کافی ست که دست خود را روی تصویر پروفایل کاربران در یک چت گروهی نگه داشته و سپس در منوی پاپ‌آپ ظاهر شده آخرین پیغام‌های این شخص را مشاهده کرد. این ویژگی البته پیش از این در iOS به لطف قابلیت 3D Touch در دسترس قرار داشت. همچنین در نسخه اندرویدی این آپدیت، یک ویژگی انحصاری دیگری نیز وجود دارد که در آن می‌توان یک متن ساده را به یک لینک قابل کلیک کردن تبدیل نمود و بدین‌ترتیب دیگر نیازی به ارسال لینک‌های نازیبای بزرگ در چت نیست.

لینک دانلود اندروید

لینک دانلود iOS 

منبع

ارسال یک پاسخ