آرکوس Citee Connect اسکوتر برقی اندرویدی!

0
2493
آرکوس Citee Conncet اسکوتر برقی اندرویدی!

اسکوتر با اینکه چندان در ایران معمول نیست و در شهر پر شیبی همچون تهران استفاده از آن نمی‌تواند کار چندان آسانی باشد اما در بسیاری از کشورهای اروپائی وسیله‌ای کوچک، سبک و کارآمد برای رفت و آمد از یک نقطه به نقطه دیگر محسوب می‌شود. حال تصور کنید که اسکوتر شما علاوه بر نیروی پا زدن، یک موتور الکتریکی نیز داشته باشد. اگر از ایده اسکوتر برقی خوش‌تان آمده است نظرتان در مورد یک اسکوتر برقی اندرویدی چیست؟! این دقیقا همان چیزی ست که طراحان شرکت فرانسوی آرکوس در زمان طراحی اسکوتر Citee Conncet این شرکت به آن فکر کرده‌اند.

آرکوس Citee Conncet اسکوتر برقی اندرویدی!

این اسکوتر برقی که قرار است هفته دیگر در نمایشگاه MWC 2018 در بارسلون به نمایش گذاشته شود به یک گوشی اندرویدی در بخش دسته اسکوتر مجهز شده که می‌توان از آن برای کارهای مختلفی همچون مسیریابی استفاده کرد.

آرکوس Citee Conncet اسکوتر برقی اندرویدی!

مشخصات گوشی اندرویدی حاضر در این اسکوتر چندان فوق‌العاده نیست و با یک صفحه‌نمایش 5 اینچی، رم 1 گیگی و حافظه 8GB همراه با پردازنده 4 هسته‌ای، حتی نسبت به گوشی‌های ارزان‌قیمت امروزی نیز ضعیف‌تر به نظر می‌رسد. این گوشی البته به اندازه کافی برای اجرای اندروید 8 Oreo قدرت دارد و با قرار گرفتن در جلوی اسکوتر، مثل یک سیستم پیشرفته به نظر می‌رسد. رابط کاربری و نرم‌افزارهای این گوشی به صورت کاستوم و شخصی‌سازی‌شده بوده و علاوه بر مسیریابی، امکان دیدن سطح باتری موتور (و البته خود گوشی) و همچنین سرعت حرکت (با استفاده از GPS) وجود دارد. اگر فکر می‌کنید که به این نرم‌افزارها محدود هستید باید بدانید که اشتباه می‌کنید چرا که با دسترسی کامل به Play Store، می‌توانید برنامه‌های دلخواه را روی این گوشی نصب کنید. در بخش ارتباطی، این گوشی می‌تواند به شبکه‌های نسل سوم یا 3G‌ دسترسی داشته باشد و بدین‌ترتیب بدون نیاز به وای‌فای و دانلود آفلاین می‌توان به صورت آنلاین، نقشه حرکت را روی Google Maps‌ و بقیه نرم‌افزارهای مسیریابی مشاهده کرد.

آرکوس Citee Conncet اسکوتر برقی اندرویدی!

Citee Conncet با چرخ‌های 8.5 اینچی ضد پنجری و بدنه آلومینیومی شبیه یک اسکوتر برقی معمولی به نظر می‌رسد البته طراحی آن به رنگ مشکی و سبز جذابیت بالائی را به این اسکوتر بخشیده است. این اسکوتر می‌تواند با یک بار شارژ، 25 کیلومتر را طی کند که برای سفرهای درون شهری شارژ مناسبی به نظر می‌رسد. وزن قابل تحمل این اسکوتر نیز 100 کیلوگرم است. حداکثر سرعت قابل دستیابی با این اسکوتر نیز به گفته آرکوس، 25 کیلومتر بر ساعت است. این اسکوتر قرار است از ماه آوریل (حوالی نیمه دوم فروردین 1397) با قیمتی در حدود 494 دلار (399 یورو) به بازار عرضه شود.

منبع

ارسال یک پاسخ