سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده صفحه نمایش موبایل در Q1 2017

0
3267
سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده صفحه نمایش موبایل در Q1 2017

شرکت سامسونگ در سه ماهه اول سال جاری میلادی بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده صفحه نمایش موبایل بوده است. این آمار که امروز از موسسه IHS Markit و به نقل از Korea Herald منتشر شده است نشان می‌دهد که بیزینس صفحه نمایش موبایل سامسونگ در این فاصله زمانی منجر به سهم بازار جهانی 27.2 درصدی برای این برند در صفحه‌نمایش‌های کوچک‌تر از 9 اینچی شده که به جز موبایل، تبلت‌های کوچک را نیز در بر می‌گیرد. از دلائل افزایش سود سامسونگ در فصل اول سال جاری به رشد تقاضای برای پنل‌های خمیده (و یا انعطاف‌پذیر) OLED‌ این شرکت مرتبط دانسته شده که نسبت به سال قبل نیز با افزایش روبرو بوده است.

سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده صفحه نمایش موبایل در Q1 2017

در حالی که سامسونگ برتری محسوسی بر این بازار 13 میلیارد دلاری (با رشد 35 درصدی نسبت به سال گذشته) دارد، JDI یا Japan Display عنوان دوم را در این بازار با سهم 17.8 درصدی به خود اختصاص داده و پس از آن نیز LG و شرکت چینی BOE Technology قرار دارد. تحلیلگران این بازار از عملکرد سامسونگ و دیگر رقبا در این سه‌ماهه ابراز رضایت کرده‌اند چرا که به صورت سنتی و کلاسیک، سه ماهه اول سال به عنوان فصل کم فروش و اصطلاحا Off-Season تلقی می‌شود و این میزان فروش در این سه ماهه نشانه‌ای از خرکت مثبت این بازار رو به جلو است.

دور خیر LG برای ساخت صفحه‌نمایش احتمالی برای شرکت اپل و معرفی صفحه‌نمایش تمام‌صفحه 6 اینچی از طرف JDI بخشی از فعالیت مثبت دیگر برندها در این فاصله زمانی را تشکیل می‌دهند.

منبع

ارسال یک پاسخ