آپدیت گلکسی S6 به اندروید 5.1.1 تفاوت‌‌ها را در ویدئو ببینید

0
1757
ورود نسخه‌های رنگی S6 و S6 edge به بازار

اندروید 5.1.1 به عنوان آخرین و جدیدترین نسخه سیستم‌عامل موبایلی گوگل امروز برای پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی S6 در دسترس قرار گرفت. این آپدیت که چندین بار خبر ارائه قریب‌الوقوع آن به بیرون درز کرده بود تغییرات مشخصی را در قابلیت‌ها و امکانات S6 ایجاد می‌کند که شاید مهم‌ترین آنها افزوده شدن امکان برداشت عکس در حالت خام یا RAW باشد.

امکان برداشت عکس در حالت RAW در اکثر دیگر پرچمداران بزرگ سال 2015 دیده می‌شود و غیبت آن از خانواده S6 نکته منفی بزرگی محسوب می‌شود به همین علت این قابلیت اصلی‌ترین نکته افزوده شده به دوربین گلکسی S6 است. البته این قابلیت در اینترفیس اصلی دوربین جایی ندارد و برای استفاده از آن می‌توان از برنامه‌های جانبی یا third party بهره برد. یک قابلیت جدید در این قسمت با دابل تپ کردن روی صفحه نمایش و سپس اسلاید کردن انگشت رو به بالا و پایین برای تظیمات نورگیری است که پیش از این به همین ترتیب در آی‌فون بکار گرفته شده بود.

یک تغییر مهم در UI سیستم‌عامل امکان غیر فعال کردن دکمه‌های S Finder و Quick Connect است و در این میان برخی گزینه‌های نچندان مهم همچون قابلیت سورت کردن برنامه‌ها در App drawer به صورت الفبایی و parallax effect در والپیپرها نیز دیده می‌شوند.

منبع

ارسال یک پاسخ