همه آیفون‌های 2017 با پورت Lightning و شارژ سریع می‌آیند؟

0
2073
همه آیفون‌های 2017 با پورت Lightning و شارژ سریع می‌آیند؟

داستان حضور داشتن یا نداشتن پورت Lightning در آیفون‌های بعدی اپل که سپتامبر 2017 عرضه می‌شوند بحثی‌ست که این روزها داغ شده است؛ اول WSJ با این ادعا که پورت Lightning در آیفون یا آیفون‌های بعدی اپل حذف شده و به جای آن پورت USB Type-C‌ جنجالی را به راه انداخت این ادعا از آن جهت جنجالی شد که معمولا اپل به این سرعت اختراع‌های خود را کنار نمی‌گذارد. امروز یک منبع نسبتا مطمئن یعنی تحلیلگر KGI، Ming-Chi Kuo ادعا کرده که پورت Lightning در آیفون‌های بعدی حذف نمی‌شود اما ورژن تغییر یافته و اصطلاحا Modify شده‌ای از این پورت در دسترس قرار می‌گیرد. در این ورژن سرعت شارژ بالاتر رفته و به نوعی فناوری شارژ سریع برای آیفون نیز در دسترس قرار می‌گیرد.

به گفته این تحلیلگر آنچه تغییر می‌کند، کابل آیفون است که از یک سو هنوز Lightning باقی می‌ماند اما سر دیگر آن به Type-C تغییر می‌کند که از این طریق می‌تواند سرعت شارژ را ارتقا دهد. نکته جالب اینکه به گفته این منبع مدل پیشرفته‌تر iPhone 8 با این فناوری حتی می‌توان با کمک باتری‌های دو سلولی L شکل حتی سرعت شارژ بالاتری نیز داشته باشد.

پورت Lightning

جالب اینکه در این ترفند تازه‌ طبیعتا سرعت انتقال دیتای سیمی تغییری نمی‌کند امری که به گفته این منبع برای اپل از اهمیت چندان بالایی برخوردار نیست چرا که از نظر این شرکت در زمانه‌ای که کاربران دیتای خود را بیشتر از طریق کلاد منتقل می‌کنند نیاز چندانی به سرعت در انتقال دیتای کابلی وجود ندارد.

پورت Lightning

منبع

ارسال یک پاسخ