آیفون مجهز به شبکه 5G تا 2020 نمی‌آید!

0
1771
آیفون مجهز به شبکه 5G تا 2020 نمی‌آید!

وقتی صحبت از نسل جدید ارتباطات مخابراتی به میان می‌آید، اپل همواره یکی از کندترین شرکت‌ها در استفاده از این فناوری‌های جدید است؛ این شرکت در حالی‌که امکان مخابراتی 3G در زمان ارائه نسل اول آیفون در دسترس بود اما ارائه این قابلیت را تا نسل دوم یعنی iPhone 3G به تأخیر انداخت و برای حضور 4G در یک گوشی آیفون نیز کاربران این شرکت چاره‌ای جز انتظار تا سال 2012 و زمان ارائه آیفون 5 (در حالی‌که شرکت‌های پیشروی این بازار 2 سال بود که به این قابلیت مجهز شده بودند) نداشتند. حالا این داستان با شبکه 5G در حال تکرار است و در حالی‌که اغلب شرکت‌های اندرویدی از ارائه گوشی‌های 5G در اوائل سال 2019 خبر می‌دهند اپل طبق گزارشی که بلومبرگ امروز منتشر کرده ظاهرا قصدی برای همگام شدن با این فناوری حداقل تا یکی دو سال آینده ندارد!

دلیل این تأخیر اپل در پذیرفتن شبکه 5G به کیفیت بالاتر مودم‌های نسل دوم و کمبود پوشش شبکه که همواره در لانچ‌هائی از این دست رخ می‌دهد ذکر شده است. اپل در این زمینه معتقد است که نبود یک پوشش با کیفیت برای شبکه 5G کاربران کمتری را علاقه‌مند به سوئیچ به این شبکه می‌کند و در نتیجه به‌کارگیری زودهنگام این شبکه در آیفون‌های آینده ممکن است در فروش این شرکت نتیجه منفی داشته باشد. برخی خبرهای دیگر، رابطه شکر آب مابین اپل و کوالکام که زمانی تأمین‌کننده مودم‌های ارتباطی اپل بود را نیز در این رابطه بی‌تأثیر ندانسته‌اند؛ امری که چاره‌ای جز تکیه کامل اپل به اینتل برای تأمین مودم‌های این شرکت باقی نگذاشته است. ظاهرا اولین مودم 5G اینتل موسوم به XMM 8160 تا نیمه اول سال 2020 در دسترس قرار نمی‌گیرد و علت اصلی تأخیر اپل در ارائه آیفون 5G نیز در غیبت کوالکام به همین موضوع باز می‌گردد.

آیفون مجهز به شبکه 5G تا 2020 نمی‌آید!

البته اپل در این زمینه بیکار ننشسته و ظاهرا خود این شرکت در حال توسعه یک مودم 5G در آینده نزدیک است و برخی خبرهای دیگر نیز از زمینه‌چینی برای بهبود رابطه اپل و کوالکام سخن گفته‌اند که شاید در نهایت به ارائه آیفون 5G در سال 2019 شود.

منبع

ارسال یک پاسخ