ارائه قابلیت تماس صوتی با تلگرام با امکان انتخاب کیفیت تماس

0
2447
ارائه قابلیت تماس صوتی با تلگرام با امکان انتخاب کیفیت تماس

نزدیک به دو ماه پیش خبری در مورد ارائه قریب‌الوقوع قابلیت تماس با تلگرام منتشر شد. در آن زمان مدیر اجرایی این شرکت Pavel Durov تایید کرده بود که تماس صوتی با تلگرام به زودی به جمع قابلیت‌های این نرم‌افزار محبوب پیام‌رسان افزوده می‌شود. امروز بالاخره این امکان جامه عمل به خود پوشید و قابلیت تماس صوتی با تلگرام به لیست امکانات این اپلیکیشن افزوده شد.

قابلیت جدید تماس صوتی با تلگرام البته هم‌اکنون در آخرین ورژن این نرم‌افزار موجود است اما در حال حاضر تنها در اختیار کاربران این نرم‌افزار پیام‌رسان در اروپای غریب قرار گرفته و کاربران هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS می‌توانند به سادگی با لمس آیکون call مثل دیگر نرم‌افزاری محبوب در این زمینه همانند What’s app به گفت‌وگو با طرف مقابل بپردازند

ارائه قابلیت تماس صوتی با تلگرام با امکان انتخاب کیفیت تماس

تماس‌های برقرار شده از این طریق همانند پیام‌های این نرم‌افزار از encryption اصطلاحا end-too-end برخوردار بوده و تأیید این رمزگذاری با مقایسه چهار شکلک (emoji) روی صفحه انجام می‌شود. تلگرام از یک شبکه پیچیده برای ارتقاء کیفیت تماس بهره برده و کاربران برای کاهش هزینه دیتای انتقالی می‌توانند کیفیت تماس را به صورت دلخواه کاهش دهند. علاوه بر این دست کاربران در انتخاب شخص تماس‌گیرنده آزاد بوده و حتی می‌توانند به طور کامل این ویژگی را غیر فعال کنند. طبق ادعای تلگرام کیفیت تماس صوتی از این طریق در یک سرعت ثابت از رقبای این شرکت بسیار بهتر است.

یک نکته جدید دیگر در آخرین آپدیت این نرم‌افزار، امکان انتخاب سطح کیفیت ویدئوهای آپلود شدن توسط کاربران و نشان دادن پیش‌نمایش ویدئو به کاربران (به همان صورتی که مخاطبان آن را دریافت می‌کنند) است؛ امکانی که به گفته تلگرام برای نخستین بار در این گونه نرم‌افزارها به کار گرفته می‌شود.

منبع

ارسال یک پاسخ