اسنپدراگون 700 تعریف تازه کوالکام از هوش مصنوعی

0
1798
اسنپدراگون 700 تعریف تازه کوالکام ار هوش مصنوعی

تا به امروز پروسسورهای موبایلی شرکت کوالکام در سه سری مختلف شامل سری پائین‌رده 400، سری میانی 600 و سری پرچمدار 800 قرار گرفته و هر سال نمونه‌‌های تازه‌ای در این سه رده معرفی می‌شدند. از این نوبت به بعد سری تازه‌ای به نام اسنپدراگون 700 به این خانواده افزوده می‌شود که همانطور که قابل حدس است از شرایطی نزدیک به پروسسورهای سری 800 و 600 برخوردار بوده و رده میانی پیشرفته را هدف قرار داده است. یکی دیگر از نکات قابل توجه در این سری، تمرکز آن بر مسئله هوش‌مصنوعی یا AI خواهد بود که این روزها همه شرکت‌ها از اپل و سامسونگ گرفته تا هواوی و سایزین بر آن متمرکز شده و حرکت نکردن به سمت آن به معنای شکست برای یک شرکت سازنده پردازنده به حساب می‌آید.

اسنپدراگون 700 تعریف تازه کوالکام ار هوش مصنوعی

سری اسنپدراگون 700 قرار است ویژگی‌های هوش مصنوعی سری 800 و پروسسورهائی همچون اسنپ‌دراگون 835 و اسنپ‌دراگون 845 را در اختیار گوشی‌های رده میانی قرار دهد. هنوز مشخصات این سری معلوم نشده اما از قرار معلوم در این پروسسورها از هسته‌های پردازشی Kryo (درست همانند سری 8 و البته چیپ‌های پیشرفته سری 6) استفاده شده و گرافیک Adreno، پردازنده سیگنال Spectra و وکتور پروسسور Hexagon نیز در آنها حضور خواهد داشت. اسنپدراگون 700 نسبت به اسنپدراگون 660 در زمینه AI‌ و مواردی مثل دید ماشینی و تشخیص کلام، تا دو برابر سریع‌تر است و بهبودهای مرتبط با دوربین نیز در آن دیده می‌شود.

این سری در زمینه مصرف انرژی نیز عملکرد بهینه‌ای دارد و به گفته کوالکام، 30 درصد مصرف انرژی بهتر نسبت به اسنپ‌دراگون 660 در آن دیده می‌شود. شارژ سریع Quick Charge 4 همچون سری 800 در این سری نیز دیده می‌شود که به گفته کوالکام می‌تواند یک باتری 2,750mAh را در عرض تنها 15 دقیقه تا 50  درصد پر کند. کوالکام هنوز در مورد زمان ارائه این چیپ‌ست‌ها و اولین دیوایس‌های دریافت‌کننده این سری خبری را منتشر نکرده است اما می‌‌توان انتظار داشت که در ادامه سال جاری سر و کله دیوایس‌هائی از این دست با پروسسورهای سری 700 کوالکام در بازار پیدا شود.

منبع

ارسال یک پاسخ